این ساعت هوشمند جدید جریان خون درون بدن را نمایش می‌دهد

پژوهشگران دانشگاه علوم و فناوری جنوبی در چین یک ساعت هوشمند با قابلیت فوتو آکوستیک ساخته‌اند که می‌تواند کاربردهایی برای مراقبت‌های بهداشتی ارائه کند. سیستم‌های تصویربرداری فوتو آکوستیک امکان ارائه تصویر با وضوح بالا از بدن را خواهند داشت البته این دستگاه‌ها بسیار حجیم بوده و نمی‌توانند قابل حمل باشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

پژوهشگران دانشگاه علوم و فناوری جنوبی در چین یک ساعت هوشمند با قابلیت فوتو آکوستیک ساخته‌اند که می‌تواند کاربردهایی برای مراقبت‌های بهداشتی ارائه کند. سیستم‌های تصویربرداری فوتو آکوستیک امکان ارائه تصویر با وضوح بالا از بدن را خواهند داشت البته این دستگاه‌ها بسیار حجیم بوده و نمی‌توانند قابل حمل باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اکنون پژوهشگران نسخه کوچک از این دستگاه را تنها در یک ساعت توسعه دادند که دستگاه اصلی درون یک کوله پشتی با وزن یک نوزاد ۵ ماهه قرار گرفته است. این دستگاه ساده میتواند روش غیر تهاجمی برای سنجش عملکرد قلب محسوب شود. معمولا تصویربرداری فوتو آکوستیک با امکان نفوذ به بافت‌ها تا عمق ۲ تا ۳ سانتی‌متری امکان اسکن عروق خونی و تخمین سطوح اکسیژن خون را خواهد داشت. همچنین از آن برای تشخیص بیماری‌های پوستی و سرطان استفاده می‌شود.

لی شی نویسنده مطالعه در تشریح سیستم جدید خود می‌گوید: تصویربرداری فوتو آکوستیک همراه با تغییرات همودینامیک بسیار حساس بوده و مشکلاتی نیز در کوچک سازی رابط تصویربرداری وجود دارد که اجازه ساخت و توسعه دستگاه‌های پوشیدنی را نخواهد داد. اما دستگاه ساخته شده اولین دستگاه پوشیدنی فتو آکوستیک است که می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد.

این دستگاه شامل یک رابط تصویربرداری رایانه دستی و یک کوله پشتی است که در آن لیزر و منبع تغذیه قرار دارد. این کوله پشتی با ۷ کیلوگرم وزن به گونه‌ای طراحی شده که اجازه حرکت آزادانه را به کاربر خواهد داد.

فوکوس لیزری قابل تطبیق در این دستگاه امکان تصویربرداری از ساختارهای چند لایه مانند پوست را خواهد داشت و می‌تواند از رگ‌های خونی ریز در پوست در یک میدان دید با قطر حدود ۳ میلی‌متر تصویربرداری کند. آزمایش این دستگاه در شرایط مختلف از قبیل راه رفتن و یا مسدود بودن موقت جریان خون در بازو انجام گرفت. به گفته محققان این آزمایش‌ها مشخص کرد که سیستم مورد نظر به اندازه کافی قابل استفاده بوده و به دلیل فشرده سازی می‌تواند حرکت آزادانه فرد را فراهم کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال