این میز پینگ‌پونگ می‌تواند پیش‌بینی کند توپ شما دقیقا کجا فرود خواهد آمد

بازی کردن بازی‎هایی نظیر تنیس، پینگ‎پونگ و بدمینتون که در آن‎ها از راکت استفاده می‎شود عملی بیشتر از فقط رد و بدل کردن دائم توپ و دفع حملات است. در این بازی‎ها دقیق بودن هم مهم است؛ یعنی اینکه شما بدانید دقیقاً توپتان در کجا فرود خواهد آمد، با دقت مناطقی از میز یا زمین […]

بازی کردن بازی‎هایی نظیر تنیس، پینگ‎پونگ و بدمینتون که در آن‎ها از راکت استفاده می‎شود عملی بیشتر از فقط رد و بدل کردن دائم توپ و دفع حملات است. در این بازی‎ها دقیق بودن هم مهم است؛ یعنی اینکه شما بدانید دقیقاً توپتان در کجا فرود خواهد آمد، با دقت مناطقی از میز یا زمین حریف را نشانه بگیرید که او مجبور به دویدن برای دفع توپ و خسته شدن شود، یا نواحی را انتخاب کنید که بدانید حریفتان قادر نخواهد بود به موقع توپ را از آنجا دفع کند.

حالا برای آن دسته از افرادی که جزو بازیکنان مشتاق بازی پینگ‎پونگ به شمار می‎روند باید بگوییم که فردی به اسم توماس مایر، با حرفه نجاری و طراحی از آلمان، موفق به ساخت یک میز پینگ‎پونگ تعاملی شده است. این میز با استفاده از یک جفت دوربین‎های چشم پلی‎استیشن (PlayStation Eye) حرکت را دنبال خواهد کرد و با استفاده از یک پروژکتور اچ‎دی محل فرود توپ را بر روی میز تخمین می‎زند.

thomas-mayer-table-tennis-trainer

این میز علاوه بر تعیین محل فرود توپ که خود واقعاً جالب است، قادر به گردهم‎آوری آمار بازیکنان نظیر سرعت، میزان دفع‎ها، استقامت و همچنین تعداد دفعات برد و باخت هم نیز خواهد بود؛ یعنی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهد داد که اگر به عنوان یک بازیکن پینگ‌پنگ مایل به پیشرفت در این رشته ورزشی باشید، قطعاً به آن‌ها نیاز داشته و به کارتان خواهد آمد.

طبق گفته‎ی مایر، این پروژه چالش‎برانگیز بوده و قبل از اینکه نمونه‎ی نهایی را تولید کند باید پیش‎نمونه‎های زیادی را مورد آزمایش قرار می‌داده است. وی می‎گوید “طراحی اینترفیسی که بر روی میز پینگ‎پونگ مفید و قادر به محاسبه و تخمین زدن باشد و جنبه‎های ارگونومیک بازیکنان را در نظر بگیرد، کار چالش‎برانگیزی بود. رزولوشن پروژه، لایه‎بندی اینترفیس و ترتیب قرار دادن دکمه‎ها بزرگ‌ترین مشکلاتی بودند که در نمونه‎های ابتدایی خود باید به آن‎ها رسیدگی می‎کردم.”

متأسفانه به نظر نمی‎آید که مایر قصد فروش طرح بدیع خود یا تبدیل آن به یک محصول تجاری را داشته باشد، ولی در وب‎سایت او می‎توانید عکس‎های بیشتری از این میز را به همراه عملکرد آن مشاهده کنید.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال