محققان موفق به کشف پلاستیکی با قابلیت ترمیم بالا و خودکار شدند

پلاستیک‌هایی با قابلیت بهبود خودکار چیز جدیدی نیستند و چندی پیش بود که شرکت IBM به صورت کاملا تصادفی این نوع از پلیمر را کشف کرد. اما حالا محققان دانشگاه ریدینگ انگلستان موفق به کشف نوع جدیدی از پلاستیک شده‌اند که اخبار مربوط به آن را به تیتر شماره یک بسیاری از خبرگزاری‌ها تبدیل کرده […]

پلاستیک‌هایی با قابلیت بهبود خودکار چیز جدیدی نیستند و چندی پیش بود که شرکت IBM به صورت کاملا تصادفی این نوع از پلیمر را کشف کرد. اما حالا محققان دانشگاه ریدینگ انگلستان موفق به کشف نوع جدیدی از پلاستیک شده‌اند که اخبار مربوط به آن را به تیتر شماره یک بسیاری از خبرگزاری‌ها تبدیل کرده است.

این پلاستیک پلی اورتان ابرمولکولی که پول آن توسط شورای پژوهش علوم فیزیکی و مهندسی انگلستان تامین گردیده است، گزارش شده که می‌تواند خود را در دمای 37 درجه سلسیوس یا 98.6 فارنهایت تعمیر نماید. خواص بی‌همتای این ماده به آن اجازه می‌دهد تا به هنگام آسیب دیدن، همانند یک مایع جریان داشته و محل آسیب‌دیده را ترمیم نماید.

از آنجای که طبق آزمایش‌های مختلف این پلاستیک برای انسان غیرسمی اعلام شده، محققان در حال تلاش برای بهینه کردن و به کارگیری آن در صنعت پزشکی هستند. رهبر گروه تولیدکننده این پلاستیک، پروفسور Wayne Hayes طی گزارشی اشاره داشته که این پلاستیک و توانایی بالای آن می‌تواند مقاومت باندهای پزشکی را افزایش داده و علاوه بر این، توانایی خود پوست را نیز بهتر نماید. اگر تمامی برنامه‌های محققین درست پیش رود، حتی امکان به کارگیری این مواد در بخیه‌ها که به صورت مستقیم با خون و مواد داخلی بدن در ارتباط هستند نیز میسر خواهد شد.

به خاطر اینکه صنعت پزشکی اهمیت بسیار بالایی داشته و همه روزه محققان در تلاشند تا بتوانند علاوه بر کاهش دادن قیمت مواد مصرفی پزشکی، از مواد مقاوم‌تری در آن نیز استفاده کنند، به چنین مواردی اشاره داشتیم. اما این همه چیز نیست و محققین اذعان داشته‌اند که از این مواد می‌توان در صنایع دیگر نیز استفاده کرد. به عنوان مثال رنگ خودروها که در اثر خراش و آسیب‌دیدگی ممکن است از بین رفته و یا بدنه‌ی پلاستیکی گوشی‌های هوشمند که در اثر زمان خراش می‌افتد، می‌توانند از دیگر وسایلی باشند که این پلاستیک‌ها در آنها به کار گرفته خواهند شد.

البته هنوز این مواد در مراحل ابتدایی بوده و باید ببینیم که چه چیزی در انتظار این مواد خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال