این حسگر قابل حمل آلاینده های مواد غذایی را شناسایی میکند

گروهی از پژوهشگران نوعی حسگر قابل حمل ارزان قیمت توسعه دادند که می تواند آلاینده های موجود در مواد غذایی را شناسایی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از پژوهشگران بین المللی با دریافت سرمایه از موسسه ملی غذا و کشاورزی آمریکا پروژه ای را برای ابداع حسگرهای زیستی قابل حمل […]

گروهی از پژوهشگران نوعی حسگر قابل حمل ارزان قیمت توسعه دادند که می تواند آلاینده های موجود در مواد غذایی را شناسایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از پژوهشگران بین المللی با دریافت سرمایه از موسسه ملی غذا و کشاورزی آمریکا پروژه ای را برای ابداع حسگرهای زیستی قابل حمل آغاز کردند که طی آن امکان تشخیص نوروویروس‌ها و مایکوتوکسین ها در غذا و محصولات کشاورزی وجود دارد.

 متیو مور از پژوهشگران این پروژه در مورد آن میگوید: یکی از عوامل اصلی بیماری های ناشی از غذا در جهان نوروویروس ها هستند. آنها بسیار موثر بوده و در نهایت به بیماری های همگانی نیز منجر خواهند شد. وی با همکاری جان گیبونز متخصص قارچ و دکترای علوم قضایی دانشگاه ماساچوست این پروژه را آغاز کرده است. مور می گوید: بیماری انسان ها در اثر وجود ویروس و سموم بسیار جدی است. با یافتن آسان این آلاینده ها با روشی ارزان دیگر به آزمایشگاههای مجهز نیاز نخواهد بود.

مایکوتوکسین ها نوعی سم تولید شده توسط قارچ ها هستند که در صورت وجود شرایط مناسب مانند گرما و رطوبت در بین غلات دانه ها و ادویه جات رشد می کنند. از طرفی آسیب این تهدید بسیار مزمن بوده و می تواند روی کلیه و کبد تاثیر بگذارد. حتی در مواردی به بروز سرطان نیز منجر خواهد شد. به همین دلیل آنها تلاش کردند تا حسگری مبتنی بر نانوذرات پلیمری بسازند. به گفته مور این فناوری مزایای بیشماری دارد. علاوه بر قابل حمل بودن بسیار ارزان است که در آزمایش مواد غذایی می تواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد. به این ترتیب سنجش الکتروشیمیایی مبتنی بر نانوذرات پلیمری برای اهداف کشاورزی می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال