این کفی کفش انرژی راه رفتن را به گرما یا سرما تبدیل میکند

یک شرکت فرانسوی کفی های دو روی جدیدی ساخته است که می تواند از انرژی حاصل از راه رفتن برای تولید گرما یا سرما استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در تمامی کفی های گرمایشی قبلی از باتری برای ایجاد گرما استفاده شده بود. اما شرکت فرانسوی سول کولر با استفاده […]

یک شرکت فرانسوی کفی های دو روی جدیدی ساخته است که می تواند از انرژی حاصل از راه رفتن برای تولید گرما یا سرما استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در تمامی کفی های گرمایشی قبلی از باتری برای ایجاد گرما استفاده شده بود. اما شرکت فرانسوی سول کولر با استفاده از روشی جدید کفی های کلیم فیت را گسترش داده که بدون نیاز به سخت افزارهای الکتریکی می توانند بطور مستقیم از پاها نیروی مورد نیاز خود را تامین کنند.

عناصر گرمایش و سرمایش یکپارچه در این کفی از انرژی مکانیکی حاصل از راه رفتن استفاده می کنند. طراحی دو رو در این کفی به کاربر اجازه می دهد تا در صورت تغییر فصل با چرخاندن کفی اثر آن را نیز برعکس کند. در زمان قدم برداشتن کاربر با فشردن غلاف های خنک کننده هوا را فشرده و آنها را را در سمت گرم و روی سلولهای فشرده شده در این سمت فشار می دهد. این فشرده سازی باعث گرم شدن تا ۴ درجه سانتی گراد می‌‌شود. حرکت به سمت بالا نیز باعث انبساط سلول های نرم در سمت خنک کننده شده و دما را تا منفی ۳.۵ درجه کاهش می دهد.

کفی های کلیم فیت از سیلیکون و مس یاخته شده اند و در آنها تنظیم حرارت بطور کارامد مورد استفاده قرار میگیرد. به گفته شرکت سازنده کارآمدی این سیستم همانند سیستمی که با باتری کار می کند نیست اما می تواند یک گرمایش یکپارچه عرضه کند و دیگر خبری از نقاط داغی که در طراحی های الکتریکی ایجاد میشود وجود نداشته و موجب آزار کاربران نخواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال