هوش مصنوعی این بار با داده های دارک وب آموزش داده شد

دانشمندان این بار برای آموزش هوش مصنوعی از دارک وب استفاده کردند. این هوش مصنوعی با نام DarkBERT یک مدل زبانی برای قسمت تاریک اینترنت محسوب میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدل های زبانی همانند ChatGPT برای آموزش از مجموعه گسترده ای از داده ها استفاده کرده اند. آنها می توانند […]

دانشمندان این بار برای آموزش هوش مصنوعی از دارک وب استفاده کردند. این هوش مصنوعی با نام DarkBERT یک مدل زبانی برای قسمت تاریک اینترنت محسوب میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدل های زبانی همانند ChatGPT برای آموزش از مجموعه گسترده ای از داده ها استفاده کرده اند. آنها می توانند اطلاعات خود را از بخش های مختلف اینترنت دریافت کنند. اما در صورت نیاز به کاوش در دارک‌ وب نتیجه چه خواهد بود؟ به همین دلیل محققان کره جنوبی مدل هوش مصنوعی جدیدی با نام DarkBERT را توسعه دادند که می تواند دامنه های حاضر در اینترنت را جستجو و نمایش دهد.

مدل هوش مصنوعی جدید قادر است به بخش تاریک شبکه جهانی وب نگاهی انداخته و آنها را رصد کند‌. دارک وب محلی برای ارائه فعالیت های غیرقانونی مانند انتشار داده های هک شده و حتی فروش مواد مخدر است.

طبق گزارش منتشر شده توسط فیوچریسم، با وجود اینکه این مدل هوش مصنوعی ممکن است خطرناک به نظر برسد اما به گفته محققان می تواند در اینده اهداف بسیار خوبی را نیز دنبال کند. به عنوان مثال می تواند. راه های جدیدی برای مبارزه با جرایم سایبری ارائه کند.البته اینکه بخش هایی از اینترنت که توسط موتور جستجو شناخته نشده است درک شود کار چندان آسانی نیست. محققان در مقاله خود اعلام کردند مدل طبقه بندی DarkBERT می تواند عملکرد بهتری نسبت به دیگر مدل های زبانی داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال