دستیار رایانه غواصی این بار به جای مچ دست روی صورت قرار میگیرد

محققان نوعی رایانه جدید برای غواصان آزاد ابداع کرده اند که می تواند با قرارگیری روی صورت با آنها ارتباط برقرار کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستیار رایانه‌ای اوکساما قرار است با قرارگیری روی صورت غواصان عملکردی شبیه به ساعت هوشمند روی مچ داشته باشد. غواصی آزاد نوع غواصی است که […]

محققان نوعی رایانه جدید برای غواصان آزاد ابداع کرده اند که می تواند با قرارگیری روی صورت با آنها ارتباط برقرار کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستیار رایانه‌ای اوکساما قرار است با قرارگیری روی صورت غواصان عملکردی شبیه به ساعت هوشمند روی مچ داشته باشد. غواصی آزاد نوع غواصی است که در آن غواص نفس خود را در زیر آب حبس میکند و به همین دلیل بسیار خطرناک است.

 این غواصان معمولا برای غواصی یک دستیار کامپیوتری شبیه به ساعت هوشمند با خود همراه دارند. در این نوع غواصی فرد نفس خود را در زیر آب حبس می کند تا زمانی که مجددا به روی آب باز گردد. بدین ترتیب علاوه بر توقف تنفس فشار آب نیز روی غواصان وجود دارد. از جمله فعالیت های مربوط به غواصی آزاد می توان به ماهیگیری سنتی، شیرجه آزاد رقابتی، عکاسی آزاد، شنای موزون و حتی فوتبال زیر آب و یا راگبی زیر آب اشاره کرد.

 دستگاه جدید به نام اوکساما روی چهره فرد قرار می گیرد و قادر است با غواص ارتباط برقرار کند. استارتاپ ایتالیایی سازنده اوکساما در مورد این دستگاه گفته است: یک نقاب سیلیکونی نرم است که می تواند با استفاده از یک کش روی صورت غواص ثابت شود. حتی میتوان بالای آن یک ماسک غواصی نیز پوشید. دو ماژول الکترونیکی قابل جابجایی درون این دستگاه وجود دارد که در آن یک حسگر تعبیه شده و با قرار گیری روی گونه کاربر می تواند متغیرهایی مانند عمق دمای آب زمان و سرعت نزول و صعود را اندازه‌گیری کند که بیش از این تمامی این ها با استفاده از یک رایانه مچی نیز ردیابی شده بود. اما مزیت اصلی دستگاه جدید نظارت بر ضربان قلب و میزان اکسیژن خون غواص است که با استفاده از یک حسگر نوری روی پوست این کار را انجام می دهد. علاوه بر آن زاویه سر غواص را نیز اندازه گیری می کند.

تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط دستگاه اکسیژن از طریق ماژول و یک مبدل هدایت استخوانی به کاربر انتقال داده می شود. به صورتی که ادوات با ارتعاشاتی ازطریق استخوانهای گونه به درون گوش را پیدا می کند. بدون تردید دیگر نیازی به استفاده از رایانه مچی و بالا بردن دست برای خواندن صفحه آن وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال