نمایشگاه IFA امسال و محصولات نوآورانه آن

ایده های خلاقانه ی ارائه شده در نمایشگاه IFA امسال، محصولاتی هستند که در نگاه اول شاید خیلی مورد نیاز نباشند اما در آینده نزدیک همین محصولات ممکن است به بخش جدایی ناپذیری در زندگی ما تبدیل شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، این محصولات عجیب، جدای از تبلت ها، گوشی […]

ایده های خلاقانه ی ارائه شده در نمایشگاه IFA امسال، محصولاتی هستند که در نگاه اول شاید خیلی مورد نیاز نباشند اما در آینده نزدیک همین محصولات ممکن است به بخش جدایی ناپذیری در زندگی ما تبدیل شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، این محصولات عجیب، جدای از تبلت ها، گوشی ها و تلویزیون ها هستند که در نمایشگاه امسال در شهر برلین به معرض تماشای عموم گذاشته شدند و بازدیدکنندگان بسیاری را مثل سال های قبل به سمت این نمایشگاه کشاندند.

1- دستگاه سنجش تنفسی FoodMarble AIRE

دستگاهی 180 دلاری که به شما می گوید چه چیزهایی را بخورید و دست از خوردن چه غذاهایی بردارید. این دستگاه با سنجش دم و بازدم افراد مختلف، متوجه وضعیت معده و دستگاه گوارشی آن ها شده و غذاهایی را پیشنهاد می دهد که با سیستم گوارشی فرد سازگار باشد. ایده اختراع چنین دستگاهی از آن جا می آید که از هر 8 نفر در جهان، 1 نفر غذای متناسب با دستگاه گوارشی خود را نخورده و مشکلاتی را از بابت هضم در معده و روده او به بار می آورد.
این دستگاه اما به شما کمک می کند تا با سنجش میزان خواب، میزان استرس و یا عملکرد دستگاه گوارشی، غذای مناسب با معده خود را برای خوردن انتخاب کنبد و همه این ها تنها از طریق دم و بازدم امکان پذیر است. مدیر شرکت FoodMarble از اقبال عمومی جهت این دستگاه سخن گفته و علت آن را مشکلات گوارشی مردم جهان و تلاش جهت رفع آن می داند.

2- Air Dresser سامسونگ

دستگاهی شبیه به یخچال است که به افراد کمک می کند تا دیگر وقت خود را در خشکشویی ها تلف نکنند. شرکت سامسونگ ایده طراحی محصول جدید خود را مرتبط با شهرهای آلوده آسیایی دانسته و عنوان می کند که از این طریق افراد دیگر مجبور نیستند تا لباس خود را به خشکشویی ها ببرند. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که به کمک بخار آب، ذرات گرد و غبار و باکتری ها را از روی لباس ها پاک کرده و پس از آن با کمک تلمبه گرمایشی خود آن ها را خشک می کند.

3- ربات زیردریایی Explorer FIND-X 3

شرکت فنلاندی Aalto در اقدامی جالب دست به اختراع رباتی زیر دریایی جهت مشاهده اعماق اقیانوس ها کرده است. افراد می توانند تنها با داشتن یک هدست واقعیت مجازی، با کمک این دستگاه به گشت و گذار در دریاها مشغول شوند البته به شرط آنکه از ابتدا در این طرح ثبت نام کرده باشند. تجهیز این ربات به اینترنت 4G و اقدام جهت آپدیت آن برای استفاده از اینترنت 5G، به کاربران در استفاده بهتر از این ربات کمک می کند. ربات Explorer FIND-X 3 به دوربینی 360 درجه ای مجهز است که در دید بهتر به کاربران کمک می کند.

4- چای‌ساز و قهوه‌جوش Barisieur

چای ساز/قهوه جوشی گران تر از همه ی چای سازهایی که پیش از این دیده اید در نمایشگاه IFA 2019 عرضه شده است. این چای ساز/قهوه جوش که 420 دلار قیمت دارد، نسخه نوآورانه ای از مدل های قدیمی تر خود است. افراد با استفاده از این دستگاه جدید می توانند تنها در حدود سه دقیقه به چای و یا قهوه ایده آل خود برسند و حتی امکان تنظیم زمانی نیز برای آماده سازی چای و قهوه وجود دارد. استفاده از فیلتری فولادی در این دستگاه موجب شده است تا دم کردن چای و یا قهوه برای چند بار نیز امکان پذیر باشد. کشوهای این دستگاه نیز به طوری تعبیه شده اند تا بتوان قهوه، چای، شکر و قاشق را نیز در آن ها جای داد.

5- باغچه هوشمند Véritable


اگر علاقه به باغبانی دارید اما فضای مناسبی برای این کار ندارید، این باغچه هوشمند ایده مناسبی برای شما خواهد بود. باغچه هوشمند کوچکی که جای زیادی را اشغال نکرده و می توان به راحتی در آن اقدام به کاشت انواع سبزیجاتی مثل ریحان، جعفری، پیازچه و گوجه کرد. این باغچه با خاک ارگانیک خود تمامی فرایندهای کشاورزی را انجام می دهد و دیگر نیازی به نور و حتی آبیاری دستی نیز ندارد. در این حالت، می توان تنها با پر کردن تانکر آب این باغچه کوچک دیگر از بابت آبیاری آن نیز خاطر جمع بود. این دستگاه قیمتی در حدود 300 دلار داشته و با اپلیکیشن خود امکان اتصال به دستگاه های هوشمند را داشته و زمانی که آب تانکر تمام می شود به کاربران به صورت آلارمی اطلاع می دهد.

6- Babeyes دستگاهی برای ضبط خاطرات نوزاد

یک از جالب ترین اختراعات تا به امروز دستگاه Babeyes هست. حتما تا به حال برای شما هم این موضوع جالب بوده است که دوست داشتید بدانید در زمان نوزادی دنیا را چگونه می دیدید و چه خاطراتی در آن زمان داشته و از چه چیزهایی لذت می برده اید. تا به امروز تنها راه جهت پاسخ به این پرسش صحبت با بزرگ ترها بود که آن ها نیز پاسخ به این سوالات را از دید خودشان می دادند. حال دستگاه جدید Babeyes به صورت یک خرس عروسکی به کودک وصل شده و خاطرات را از دید او به ثبت می رساند. این دستگاه از نرم افزار مخصوصی استفاده کرده و در رایانه به صورت فول اچ دی چهره ها را تشخیص می دهد. این دستگاه 139 دلاری، در تمام مدت رشد نوزاد، اتفاقات رخ داده را از نگاه کودک ضبط می کند.

7- ابزار پوشیدنی تصفیه هوا با نام Airvida C1 برای کودکان


دستگاه 22 گرمی ای که با پخش کردن تعداد زیادی یون در اطراف کودک، گردها و ذرات معلق در هوا را از بین برده و محیط را برای رشد کودک استریل می کند. دستگاه تصفیه هوا برای کودکان 3 تا 10 سال مناسب است و به صورت ابزاری پوشیدنی استفاده می شود. این ذرات و گرد و غبارها که به نظر دانشمندان تا صد برابر بیش تر از جنگل ها نیز هست موجب آلرژی در کودکان می شوند که با کمک این دستگاه می توان جلوی آن ها را گرفت.

8- هدفون اسکی


هدفونی با قیمت به نسبت مطلوب برای دوستداران ورزش اسکی که به شنیدن صداهای اطراف خود به اندازه صدای موسیقی علاقه دارند. این هدفون با استفاده از فناوری پیشرفته ای به گونه ای کار می کند که صدای موسیقی را در گوش میانی افراد پخش می کند و موجب می شود تا کاربران بتوانند همزمان با پخش موسیقی، صداهای اطراف خود را نیز بشنوند. این تکنولوژی پیشرفته که سال ها مورد توجه شرکت های بزرگ بوده است حال در این هدفون اسکی به عرضه رسیده است.
همچنین هدفون IceBrkr ski googles با استفاده از بلوتوث 5.0 MESH به افراد این امکان را می دهد تا با کاربران دیگری که در فاصله یک مایلی آن ها هستند و از این هدفون استفاده می کنند نیز ارتباط برقرار کند. البته تعداد این افراد نباید بیش تر از 17 نفر باشد.

9- کپسول‌ساز قهوه‌ REVO

گجتی که امکان استفاده راحت تر از کپسول های ساخت قهوه را فراهم می کند. با کمک این فناوری جدید که در سال 2020 رونمایی خواهد شد، می توان به راحتی اقدام به درست کردن انواع مختلفی از قهوه کرد بدون آنکه کاربران در استفاده از کپسول های ساخت قهوه دچار مشکل شوند.

10- کمربند هوشمند Welt

گجت پوشیدنی ای به شکل کمربند که با اندازه گیری دور کمر افراد انقباض و انبساط های کنترل شده ای دارد و همچنین با مجهز بودن به یک گام شمار، فعالیت روزانه کاربران را اندازه گیری می کند. در این گجت پوشیدنی سلامتی حرف اول را میزند و با استفاده از اپلیکیشن مخصوص آن، کاربران می توانند به وضعیت سلامت خود پی ببرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال