هزاران نویسنده بابت سرقت کتاب‌ها توسط هوش مصنوعی به شرکت‌های سازنده آنها هشدار دادند

بیش از ۸۵۰۰ نویسنده نامه‌ای را به صورت امضا شده به شرکت‌های سازنده هوش مصنوعی ارسال کردند و در آن نسبت به استفاده بدون اجازه از نوشته‌های آنها هشدار دادند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بیش از ۸۰۰۰ نویسنده داستان و مطالب غیر داستانی و شعر مه‌ای به شرکت‌های سازنده مدل‌های زبانی […]

بیش از ۸۵۰۰ نویسنده نامه‌ای را به صورت امضا شده به شرکت‌های سازنده هوش مصنوعی ارسال کردند و در آن نسبت به استفاده بدون اجازه از نوشته‌های آنها هشدار دادند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بیش از ۸۰۰۰ نویسنده داستان و مطالب غیر داستانی و شعر مه‌ای به شرکت‌های سازنده مدل‌های زبانی مانند بارد و ChatGPT نسبت به سرقت ادبی توسط این فناوری هشدار دادند. در این نامه آمده است: این فناوری‌های زبانی با تقلید از داستان‌ها و ایده‌های ما مجدداً آنها را بازگو می‌کنند. آنها با میلیون‌ها کتاب، مقاله و شعر آنها دارای حق چاپ بوده‌اند، تغذیه شدند. آنها می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای به کاربران خدمت رسانی کنند.

نکته مهم در مورد شرکت‌های توسعه دهنده سیستم‌های هوش مصنوعی عدم دریافت مجوز و اجازه از آثار ناشران بوده است. به همین دلیل نویسندگان در نامه خود در این رابطه گفته‌اند: سیستم‌های هوش مصنوعی با کمک نوشته‌های ما می‌توانند بازار را از کتاب‌ها، داستان‌ها و روزنامه‌نگاری متوسط پر کنند. و این موضوع باعث آسیب به حرفه ما شده است.

نویسندگان هشدار دادند با توجه به این وضعیت و حواشی ایجاد شده در رابطه با نشر آثار برگزیده می‌تواند به همه نویسندگان علی الخصوص نویسندگان جدید ضربه وارد کند. آنها از این شرکت‌های توسعه دهنده خواستند علاوه بر دریافت مجوز برای استفاده از مطالب غرامت منصفانه‌ای نیز به نویسندگان پرداخت کنند. این غرامت شامل استفاده مداوم از آثار در برنامه‌های هوش مصنوعی و همچنین استفاده از این آثار در خروجی‌های هوش مصنوعی بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال