چندهزار چاه نفت بسته نشده اکوسیستم دریایی را در معرض خطر قرار داده است

پژوهشگران اعلام کردند حدود ۱۴ هزار چاه نفت و گاز بصورت باز در دریاها وجود دارند که می توانند باعث آسیب به اکوسیستم های دریایی و آب و هوا شوند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بستن چاه های غیر فعال نفت و گاز هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیون دلار دارد و […]

پژوهشگران اعلام کردند حدود ۱۴ هزار چاه نفت و گاز بصورت باز در دریاها وجود دارند که می توانند باعث آسیب به اکوسیستم های دریایی و آب و هوا شوند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بستن چاه های غیر فعال نفت و گاز هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیون دلار دارد و شرکت های بزرگ نفتی باید آن را پرداخت کنند. مطالعه اخیر دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد در خلیج مکزیک حدود ۱۴ هزار چاه نفت و گاز بدون درپوش رها شده اند که می تواند خطرات بالقوه ای را برای محیط زیست و افزایش گرمای جهانی به دنبال داشته باشد.

قوانین ایالات متحده شرکت های اپراتور نفت و گاز را مسئول قانونی مسدود کردن این چاه ها می داند. در این کار باید ناحیه بالایی چاه توسط سیمان بسته شود. روی آن نیز با رسول پوشانده خواهد شد. تنها در این حالت امکان جداسازی لوله کشی و رها سازی سایت وجود دارد. در صورتی که یک چاه نفت بسته نشود هیدروکربن هایی مانند متان به تراوش ادامه خواهند داد. البته خیابان میکروبی آن را جذب و هضم خواهد کرد. اما در نهایت به کربن دی اکسید تبدیل میشود که به جو زمین راه می یابد. مولکول های سنگین تر در آب باقی مانده و اکوسیستم دریایی را آلوده می کنند.

طبق قوانین ایالات متحده و با توجه به خطراتی که چاه بدون درپوش ایجاد خواهد کرد چاه ها باید پس از استفاده بسته شوند. اما زمانی که پژوهشگران در این مطالعه تنها خلیج مکزیک را مورد برسی قرار دادند متوجه شدند ۱۴ هزار چاه غیرفعال بدون درپوش وجود دارند.

حدود ۳۵۰۰ حلقه چاه نیز دارای درپوش موقت هستند. هزینه بستن چاه در عمق کم برای هر سی سانت ۶۶۰ دلار است. در حالی که در عمق زیاد یک میلیون دلار در هر ۳۰ سانتی متر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال