سه آسیب پذیری مهم در گوگل کروم و لزوم بروزرسانی آن

گوگل در آخرین بروزرسانی خود برای مرورگر کروم سه آسیب پذیری این برنامه را برطرف کرده است. بروزرسانی نسخه (80.0.3987.122) مرورگر کروم برای نسخه دسکتاب بوده است. همچنین گوگل از کلیه کاربران خواسته تا برای جلوگیری از حملات سایبری مرورگر خود را بروزرسانی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یکی از این سه آسیب […]

گوگل در آخرین بروزرسانی خود برای مرورگر کروم سه آسیب پذیری این برنامه را برطرف کرده است. بروزرسانی نسخه (80.0.3987.122) مرورگر کروم برای نسخه دسکتاب بوده است. همچنین گوگل از کلیه کاربران خواسته تا برای جلوگیری از حملات سایبری مرورگر خود را بروزرسانی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یکی از این سه آسیب پذیری با نام CVE-2020-6418 اکنون مورد سواستفاده هکرهای سایبری قرار گرفته است. این سه آسیب پذیری با ویژگی های سرریز داخلی در ICU،  دسترسی خارج از محدوده‌ی حافظه در جریان‌ها و Type confusion در V8 بوده که سریعا توسط گوگل شناسایی و وصله های امنیتی آن در بروزرسانی جدید قرار داده شده است. البته André Bargull نیز در کشف یکی از این آسیب پذیری ها به گوگل کمک کرده است.

کلیه کاربران برای در امان ماندن از مشکلات سایبری می بایست مرورگر دسکتاپ خود را هر چه سریعتر بروزرسانی کنند. آسیب پذیری سرریز داخلی و دسترسی به حافظه به مهاجم اجازه می دهد تا کاربر را به دیدن یک سایت مخرب تحریک کند و سپس سیستم قربانی را آلوده کرده و کنترل آن را در اختیار بگیرد. آسیب پذیری سوم که در موتور تفسیر جاوااسکریپ V8 وجود دادر، مورد سو استفاده قرار گرفته است. هنوز گوگل جزئیاتی از این آسیب پذیری ها منتشر نکرده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال