سه شرکت خصوصی وظیفه ساخت ایستگاه فضایی جدید را برعهده خواهند گرفت

ناسا در سکوت خبری ساخت ایستگاه فضایی جدید را به سه شرکت خصوصی واگذار خواهد کرد. این آژانس فضایی قصد دارد ایستگاه فضایی جدیدی را با ایستگاه فضایی کنونی تا سال ۲۰۳۰ جایگزین کند. طبق قراردادی که این آژانس با سه شرکت نانورکس (Nanoracks)، بلو اورجین (Blue Origin) و نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) بسته است […]

ناسا در سکوت خبری ساخت ایستگاه فضایی جدید را به سه شرکت خصوصی واگذار خواهد کرد. این آژانس فضایی قصد دارد ایستگاه فضایی جدیدی را با ایستگاه فضایی کنونی تا سال ۲۰۳۰ جایگزین کند. طبق قراردادی که این آژانس با سه شرکت نانورکس (Nanoracks)، بلو اورجین (Blue Origin) و نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) بسته است این ایستگاه فضایی جدید با برنامه‌ریزی ساخته خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا برای ساخت این ایستگاه فضایی حدود ۴۰۰ میلیون دلار به این شرکت ها پرداخت می‌کند. طبق برنامه “مقاصد تجاری مدار نزدیک زمین” ناسا این سه شرکت مبلغ مورد نظر را دریافت کردند. این سه شرکت مورد نظر پروپوزال هایی را به ناسا ارسال کردند و به گفته ناسا این شرکت ها در طرح های فنی خود دارای تنوع بوده و استدلال های متفاوت و سامانه‌های پرتاب متفاوتی را نیز عنوان داشتند. از نظر ناسا این تنوع می‌تواند علاوه بر احتمال موفقیت استراتژیک موفقیت در ماموریت‌های فضایی را به دلیل خلاقیت این شرکت ها افزایش دهد.

در این بین شرکت Blue Origin که ۱۳۰ میلیون دلار از ناسا دریافت کرده در مورد جزئیات برنامه‌های خود گفته است: ایستگاه فضایی آنها Orbital Reef یا صخره مداری نام دارد و قرار است به همراه بوئینگ، سیریا اسپیس و شرکت‌های مورد نظر ساخته شود. همچنین به گفته این شرکت پارک تجاری چند منظوره نیز تا سال ۲۰۲۷ میلادی توسط آنها پایان می یابد.

بودجه ۱۶۰ میلیون دلار نیز به شرکت Nanoracks تعلق گرفته است و این شرکت قرار است ایستگاه فضایی خود استارلب را با کمک Voyager Space و Lockheed Martin بسازد. در این بین شرکت Northrop Grumman نیز هنوز نامی برای ایستگاه فضایی انتخاب نکرده و قرار است پس از پرتاب فضاپیمای Cygnus ماژولی را در اطراف آن توسعه دهد.

از نظر ناسا بین ایستگاه فضای کنونی تا ایستگاه بعدی فاصله ای وجود نخواهد داشت و این اعلام بودجه بندی ها یکی از برنامه‌ریزی‌های ناسا ب.ده است. ناسا پیش از این نیز بارها موفقیت اقتصادی در مدار نظریه زمین را نزدیکی دو ایستگاه فضایی قدیم و جدید اعلام کرده بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال