تیک تاک و ویچت توسط ترامپ تحریم شدند

ترامپ با فرمان اجرایی دو شرکت مالک تیک تاک و ویچت را تحریم کرد. کمپانی‌های ByteDance و تنتست مربوط به اپلیکیشن وی چت طی این فرمان تحریم شدند. پیش از این ترامپ اعلام کرده بود در صورت عدم فروش این دو کمپانی به شرکت های آمریکایی آنها را تحریم خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار […]

ترامپ با فرمان اجرایی دو شرکت مالک تیک تاک و ویچت را تحریم کرد. کمپانی‌های ByteDance و تنتست مربوط به اپلیکیشن وی چت طی این فرمان تحریم شدند. پیش از این ترامپ اعلام کرده بود در صورت عدم فروش این دو کمپانی به شرکت های آمریکایی آنها را تحریم خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این فرمان ترامپ هرگونه داد و ستد مالی با این دو شرکت را ممنوع اعلام کرده و از ۲۵ شهریور نیز اجرایی خواهد بود. البته این موضوع تنها بخش مربوط به وی چت در کمپانی تنسنت را هدف قرار داده است. وی چت در چین کاربران بسیار بالایی دارد و یکی از شرکت های فناوری کشور محسوب می شود.

کمپانی ByteDance نیز با هدف حمایت و حفاظت از امنیت ملی و اقتصادی ایالات متحده تحریم شده است. ترامپ عقیده دارد این اپ ها تحت کنترل حکومت چین قرار دارند و راه‌اندازی کمپین های دروغ پراکنی، داده‌های کاربران، اطلاعات مکانی و تاریخچه جستجو و وبگردی کاربران را جمع‌آوری می‌کنند. پیش از این وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود تیک تاک به عنوان تهدیدی علیه امنیت این کشور محسوب می‌شود و تنش های بین چین و آمریکا نیز باعث چنین طرز تفکری شده بود. هر چند این دستورات توسط رئیس جمهور غیرمعمول است اما باید این فرآیندهای قانونی نیز از سمت وزارت بازرگانی تایید شود. البته این دو شرکت می‌توانند فرمان های صادر شده را در دادگاه لغو کنند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال