تیک تاک به استفاده از نرم افزارهای جاسوسی چین متهم شد

دادخواستی علیه این اپ مطرح شده است که نشان میدهد این پلتفرم از نرم افزارهای نظارتی چینی برای جاسوسی استفاده می‌کرده است. اکنون از طرف دادگاه فدرال آمریکا این شبکه اجتماعی به جمع آوری داده از کاربران و ارسال آن برای دولت چین متهم شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز و به […]

دادخواستی علیه این اپ مطرح شده است که نشان میدهد این پلتفرم از نرم افزارهای نظارتی چینی برای جاسوسی استفاده می‌کرده است. اکنون از طرف دادگاه فدرال آمریکا این شبکه اجتماعی به جمع آوری داده از کاربران و ارسال آن برای دولت چین متهم شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز و به نقل از cnet، تیک تاک یک شبکه اجتماعی است که محبوبیت زیادی را در چند ماهه اخیر کسب کرده است. این پلتفرم تنها به پخش ویدئوهای کوتاه می‌پردازد. این اپ محبوب اکنون به جمع آوری دادههای کاربران نظیر شماره تلفن، مخاطبان شبکه‌های اجتماعی، آدرس ایمیل، آدرس IP، مکان و غیره متهم شده است. دادخواست مدنظر برای شرکت مادر این برنامه یعنی ByteDance ارسال شده و این شرکت نه تنها به جمع آوری بلکه به رهگیری محتواهای کاربران و همچنین عدم وجود سیاست‌های حریم خصوصی شفاف در این شرکت متهم شده است.

این اپ تاکنون توسط 1.5 میلیارد کاربر دانلود شده است و نه تنها برای جاسوسی برای دولت چین بلکه برای فروش داده‌های کاربران برای تبلیغات هدفمند بر اساس علایق افراد نیز مقصر شناخته شده است. در گزارش ها آمده که ویدئوهای ارسالی کاربران بدون اطلاع آنها به دامنه های مختلفی ارسال می‌شود و حتی قبل از ذخیره سازی پست این کار انجام می‌شده است.

پیش از مقامات آمریکایی از جمله یک سناتور جمهوری خواه خواستار تحقیق در مورد این اپ شده بود. وی معتقد بود که این اپ محتواهای ارسالی را برای استفاده اپ‌های چینی سانسور می‌کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال