تیم کوک از جدایی اپل و اینتل و استفاده از تراشه‌های اختصاصی اپل سیلیکون خبرداد

اپل که به مدت ۱۵ سال از پردازنده های اینتل در دستگاه های خود استفاده می‌کرد اکنون به طور رسمی استفاده از پردازنده های اینتل را کنار گذاشت. مدتی است که اپل استفاده از تراشه های مبتنی بر ARM را در دستور کار خود قرار داده و به زودی در کامپیوترهای مک نیز مورد استفاده […]

اپل که به مدت ۱۵ سال از پردازنده های اینتل در دستگاه های خود استفاده می‌کرد اکنون به طور رسمی استفاده از پردازنده های اینتل را کنار گذاشت. مدتی است که اپل استفاده از تراشه های مبتنی بر ARM را در دستور کار خود قرار داده و به زودی در کامپیوترهای مک نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده اپل از تراشه های مبتنی بر ARM مزیت های زیادی برای این شرکت خواهد داشت. تیم کوک در مورد نسل جدید پردازنده ها گفت: پردازنده های جدید مصرف انرژی کمتری دارند و در مقابل بازدهی بسیاری خواهند داشت. استفاده از معماری جدید که با آیفون شروع شد، می تواند به ازای هر وات مصرفی کارایی بالاتری را ارائه دهد. این تراشه ها با معماری خاصی مخصوص کامپیوتر های مک طراحی شده اند.

 اولین دستگاه های مک مجهز به اپل سیلیکون تا پایان سال میلادی معرفی و عرضه آنها دو سال به طول خواهد انجامید. بدین ترتیب در آینده شاهد اجرای نیتو اپ های iOS و آیپد روی سیستم عامل macOS خواهیم بود. Craig Federighi ، معاون مهندسی نرم افزار اپل به توسعه دهندگان وعده داده است که در آینده می‌توانند اپ هایشان را بر اساس چیپ های جدید بهینه سازی کنند. این توسعه دهندگان می توانند برای راهنمایی از کدهای نمونه نیز استفاده کنند. همچنین برای تشویق آنها امکان دسترسی به Developer Transition نیز وجود دارد. اپل برای راحتی کار توسعه‌دهندگان پا را فراتر نهاده و در “روزتا دو” در macOS BigSurبه صورت خودکار اپ های فعلی را بر اساس معماری جدید ترجمه خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال