تیم کوک: اپل مایکروسافتِ جدید نیست!

بسیاری از افراد بر این باورند که اپل از نظر سیاست کاری تبدیل به یک مایکروسافت جدید شده است. شرکت غول‌ پیکری که به صورت همزمان مشغول انجام پروژه‌های زیادی است و خطر نمی‌کند. اما تیم کوک در این باره چنین گفته است که کمپانی اپل این مقایسه را قبول ندارد زیرا اپل “خواستار کنار […]

بسیاری از افراد بر این باورند که اپل از نظر سیاست کاری تبدیل به یک مایکروسافت جدید شده است. شرکت غول‌ پیکری که به صورت همزمان مشغول انجام پروژه‌های زیادی است و خطر نمی‌کند.

اما تیم کوک در این باره چنین گفته است که کمپانی اپل این مقایسه را قبول ندارد زیرا اپل “خواستار کنار گذاشتن ترس” و رهاکردن تکنولوژی‌های موجود است و پیشرفت‌هایی نظیر درایوهای نوری و کانکتورهای 30پین را حاصل این دیدگاه می‌داند. به عقیده کوک مشکل مایکروسافت (حداقل تا این اواخر) حرکت در مسیر قبلی و تاکید بر انجام کارهایی است که حرکت رو به جلو را با مشکل مواجه می‌کند.

حقایقی در مورد این بحث وجود دارد، یکی از بزرگترین عوامل پشت پرده بازار کامپیوتر عدم حمایت شرکت‌ها از محصولات تولیدی خود است و همه وابسته به سیستم‌عامل ویندوز هستند زیرا همیشه از عرضه آپدیت‌ها ترس دارند.

با این همه این مسئله می‌تواند نگرانی ایجاد کند، اپل در سال‌های اخیر شهامت زیادی در تولید محصولات خود نداشته است. در مقابل مایکروسافت بر روی پروژه فوق‌العاده‌ای مثل “هولوگرافی” کار کرده است.

تیم کوک معتقد است “اپل واچ” اولین ساعت هوشمندی بود که اهمیت پیدا کرد در حالی که در رده‌ی خود اولین نبود (درست مانند آیفون که اولین گوشی هوشمند نبود). این ساعت هوشمند، وسیله‌ای بود که در نهایت برای کاربران توضیح می‌داد چرا نیاز به بستن این کامپیوتر کوچک بر مچ دست خود دارند. کوک در مورد مشکلات سیستم ابری اپل نیز چنین گفته است که این ایرادها عادی است و دلیل آنها “خطاهای انسانی” است.

او می‌گوید داشتن سیستم یکپارچه اپل (کنترل سخت‌افزار ونرم‌افزار در کنار هم) خوب است و مشکلات نرم‌افزاری این شرکت مربوط به خطاهای انسانی است.

تیم کوک با رد کردن ادعاهای اخیر گفت که اپل شرکتی مجزا بوده و هیچ زمان سیاست‌های مایکروسافت را دنبال نخواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال