این سنسور فوق‌العاده کوچک برای روشن ماندن نیازی به باتری ندارد

اینکه بتوانیم تمام نقاط منزل شخصی خودمان را توسط سنسورها و حسگرها شبکه کرده و تمام وسایل آن نظیر چراغ‌ها، قهوه‌ساز و اجاق‌گاز را از راه دور کنترل کنیم، حس خوشایند و خوبی است، اما باید در نظر داشته باشیم که برای این کار نیاز به یک منبع تأمین انرژی نظیر باتری داریم که اگر […]

اینکه بتوانیم تمام نقاط منزل شخصی خودمان را توسط سنسورها و حسگرها شبکه کرده و تمام وسایل آن نظیر چراغ‌ها، قهوه‌ساز و اجاق‌گاز را از راه دور کنترل کنیم، حس خوشایند و خوبی است، اما باید در نظر داشته باشیم که برای این کار نیاز به یک منبع تأمین انرژی نظیر باتری داریم که اگر باتری مورد نظر بی شارژ شده و از کار بی افتد، این حس خوب، خود می‌تواند تبدیل به مسئله‌ای آزاردهنده و ناخوشایند تبدیل شده و دیگر تمام وسایل خانه بدون استفاده شوند. با این حال ظاهراً محققان در کشور هلند برای این کار راه حل حلی دارند.

این محققان به‌تازگی توانسته‌اند یک سنسور بی‌سیم دما را تنها در قطع 2 میلی‌متر تولید کنند که در نوع خود بسیار کوچک است؛ اما مسئله حائز اهمیت در مورد این سنسور تنها اندازه آن نیست، بلکه این سنسور برای روشن ماندن و تأمین انرژی موردنیاز، احتیاجی به باتری نداشته و این انرژی را از طریق امواج رادیویی تأمین می‌کند.

در واقع سنسور مورد بحث ما، تنها به امواج رادیویی ساتع شده از شبکه خانه تکیه کرده و روشن می‌ماند؛ بنابراین اگر شما یک مودم اینترنت وایرلس در منزل داشته باشید، مودم شما برای روشن ماندن این سنسور کفایت می‌کند. بد نیست بدانید که ایده استفاده از امواج رادیویی برای شارژ کردن دستگاه‌ها به‌صورت بی‌سیم، ایده جدیدی نیست؛ اما اینکه از این ایده برای اشیاء و لوازم ارتباطی آن هم در طیف وسیع استفاده شود، در نوع خود می‌تواند جذاب و جالب توجه باشد.

با این حال ممکن است در حال حاضر این پروژه با کم و کاستی‌هایی روبرو باشد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها محدودیت‌ فاصله سنسور با منبع انرژی خود است که باید 2 اینچ باشد و بیشتر از آن سنسور قابل شارژ شدن نخواهد بود؛ اما تیم توسعه آن، ابراز امیدواری کرده‌اند تا در آینده‌ای نچندان دور مشکلات آن را برطرف کرده و رنج فاصله را تا 10 الی 16 فوت گسترش دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال