راهنمایی فیل های وحشی گم شده با استفاده از پهپاد و مواد غذایی

چینی‌ها برای هدایت فیل های وحشی گمشده در جنگل های این کشور روش‌های مختلفی را امتحان کردند. قرار است محققان چینی برای هدایت یک گله شامل ۱۴ فیل وحشی و بازگرداندن آنها به خانه خود از پهپادها استفاده خواهند کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماه مارس گذشته ۱۴ فیل وحشی از […]

چینی‌ها برای هدایت فیل های وحشی گمشده در جنگل های این کشور روش‌های مختلفی را امتحان کردند. قرار است محققان چینی برای هدایت یک گله شامل ۱۴ فیل وحشی و بازگرداندن آنها به خانه خود از پهپادها استفاده خواهند کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماه مارس گذشته ۱۴ فیل وحشی از محل زندگی خود خارج شده و در حال حرکت در مزارع و استفاده از محصولات کشاورزی بوده و به نظر می رسد مسیر خانه خود را گم کرده اند.

برنامه بازگرداندن این فیل ها به خانه طی یک عملیات برنامه ریزی شده با استفاده از پهپادهای بدون سرنشین و موز انجام خواهد گرفت.

قرار است در این عملیات از موز به عنوان جایزه برای حرکت فیل ها به سمت خانه استفاده شود. در این برنامه که روستاییان نیز مشارکت خواهند داشت قرار است غذای مورد علاقه این حیوان مثل موز در مسیرهای انتهای روستا قرار گیرد تا به این ترتیب این گله بدون ورود به مناطق روستایی و صدمه به محصولات کشاورزی به سمت خانه خود بازگردند.

 از آنجایی که این فیل ها تا خانه خود فاصله زیادی دارند برای ردیابی آن ها از پهپاد و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده خواهد شد. همچنین ردیاب های انسانی نیز قرار است به ساکنین روستا کمک کند تا از دسترس فیل ها خارج شده و آسیبی نبینند. در این برنامه قرار است این حیوانات ردیابی شده و برای جلوگیری از آتش سوزی و آسیب دیدن آنها برق روستاهای در مسیر نیز قطع شود.

طبق بررسی‌های انجام شده علت اصلی حرکت این فیل ها اثرات جنگل زدایی و تغییرات آب و هوایی و همچنین جستجوی آنها برای غذا بوده است. همچنین تغییرات آب و هوایی و رقابت برای منابع کمیاب غذایی باعث شده است برای اولین بار یک گوریل توسط شامپانزه ها کشته شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال