دایسون به منظور تولید باتری‌های بهتر، با سرمایه‌گذاری 1.4 میلیارد دلاری، 3000 مهندس جدید را نیز استخدام می‌کند

اگر جیمز دایسون بخواهد چیزی را اختراع کند، موانعی همچون زمان و پول نمی‌توانند سد راه وی باشند. و با طرز فکر “اگر قرار است شکستی وجود داشته باشد، بهتر است زودتر اتفاق بیفتد”، تیم دایسون از هیچ چیزی برای طراحی کردن هزاران طرح آزمایشی از موضوع مورد نظر خود پیش از عرضه کردن رسمی […]

اگر جیمز دایسون بخواهد چیزی را اختراع کند، موانعی همچون زمان و پول نمی‌توانند سد راه وی باشند. و با طرز فکر “اگر قرار است شکستی وجود داشته باشد، بهتر است زودتر اتفاق بیفتد”، تیم دایسون از هیچ چیزی برای طراحی کردن هزاران طرح آزمایشی از موضوع مورد نظر خود پیش از عرضه کردن رسمی آن دریغ نخواهند کرد.

جدای از صدها محصول جدید که آنها قصد دارند تا سال 2020 اختراع کنند، شاید پر هزینه‌ترین چیزی که آنها به دنبال آن هستند، اختراع باتری‌های یون-لیتیومی جدیدی می‌باشد که باعث شده تا سرمایه‌ی زیادی برای آن در نظر گرفته شود. البته نباید تصور کنید که دایسون می‌خواهد باتری‌های یون-لیتیومی جدید را بهینه کند. وی اعتقاد دارد که این باتری‌های جدید هیچ آینده‌ای نداشته و امنیت کافی را ندارند. به همین جهت وی اعتقاد دارد که برای تولید باتری‌ها باید به سرامیک‌ها و تولید باتری‌های یون-لیتیومی به صورت جامد روی آورد.

به دنبال این موضوع، دایسون قصد دارد 1.4 میلیون دلار را به منظور مطالعه، توسعه و ایجاد کارخانه‌ای جدید تا 5 سال آینده سرمایه‌گذاری نماید. سال گذشته بود که دایسون، شرکت Ann Arbor را که یکی از توانمندترین تولیدکنندگان در زمینه‌ی باتری‌های جامد یون-لیتیومی می‌باشد را به ارزش 90 میلیون دلار خریداری کرد. طبق آماری که شرکت Lux اعلام کرده، فروش سالانه باتری‌های یون-لیتومی در دنیای نیز 40 میلیون دلار می‌باشد. برای رسیدن به هدف بزرگی که دایسون دارد، هم‌اکنون استخدام 3000 مهندس جدید با میانگین سنی 26 سال آغاز شده و تا سال 2020 نیز این شرکت قصد دارد 3000 مهندس دیگر را نیز به استخدام خود درآورد.

دایسون معتقد است که این مهندسین می‌توانند مخترعین آینده باشند چرا که توانایی بسیار خوبی که در نیروی “جوانان” نهفته است، شاید در هیچ سن دیگری وجود نداشته باشد. دایسون اذعان داشته که باید بدون هیچ ترسی به سراغ جوانان رفت و تلاش کرد تا از توانایی آنها استفاده نمود.

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که پیشتر شرکت دایسون برای عرضه کردن جاروبرقی بدون کیسه خود، 5127 طرح مفهومی را طراحی و ارائه نمود و پس از آن بود که محصول اصلی وارد بازار شد. مهندسین این شرکت، نزدیک به 5 سال بر روی این جاروبرقی کار می‌کردند و این محصول، طراحی نبود که یک شبه بخواهد انجام شود. یا آنها برای عرضه کردن سشوار فراصوتی خود، چهار سال زمان را صرف کرده و 600 نمونه اولیه از آن را منتشر کردند. یا حتی می‌توان به ربات 360Eye اشاره کرد که توسعه آن به شکل باورنکردنی، 17 سال زمان برد و بیش از 1000 طرح اولیه از آن منتشر گردید. حالا مهندسین این شرکت قصد دارند بهترین باتری‌های یون-لیتیومی دنیا را توسعه داده و عرضه کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال