گرم شدن زمین تا چه اندازه می‌تواند روی بدن انسان موثر باشد؟

دانشمندان در بررسی‌های خود میزان تحمل گرما توسط بدن انسان را مورد بررسی قرار داده‌اند. به گفته آنان یک فرد جوان می‌تواند حداکثر تا ۶ ساعت در دمایی حدود ۳۵ درجه سانتیگراد و رطوبت ۱۰۰ درصدی زنده بماند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات جدید محققان نشان می‌دهد افراد مختلف دارای آستانه […]

دانشمندان در بررسی‌های خود میزان تحمل گرما توسط بدن انسان را مورد بررسی قرار داده‌اند. به گفته آنان یک فرد جوان می‌تواند حداکثر تا ۶ ساعت در دمایی حدود ۳۵ درجه سانتیگراد و رطوبت ۱۰۰ درصدی زنده بماند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات جدید محققان نشان می‌دهد افراد مختلف دارای آستانه تحمل متفاوت در برابر گرما و رطوبت هستند. طبق گزارش سایت ساینس آلرت زمانی که دمای هوا به ۳۵ درجه سانتیگراد با رطوبت ۱۰۰ درصدی برسد عمل تبخیر از روی پوست به طور کامل متوقف خواهد شد. در این زمان خطرات بسیاری بدن انسان را تهدید می‌کند.برای مثال ممکن است فرد با مشکلاتی مانند سکته قلبی و از کار افتادن اندام‌ها و در نهایت مرگ مواجه شود. این شرایط که در دمای ۳۵ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد دمای حباب مرطوب نام دارد.

پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد دمای حباب مرطوب بدون وجود دمای بسیار بالا نیز کشنده است. تاکنون فقط چند مورد از این پدیده در مناطقی مانند خلیج فارس و جنوب آسیا دیده شده است. البته زمان این پدیده نیز تنها حدود دو ساعت بوده است. به گفته کارشناسان برای آسیب به بدن به دمای بسیار بالا نیاز نیست و عوامل متعددی مانند سن، جسمانی و سلامتی، فاکتورهایی نظیر شرایط اجتماعی و اقتصادی میتواند میزان تحمل افراد در برابر گرما را مشخص کند.

طبق آزمایش دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا آستانه تحمل افراد در شرایطی مانند ۳۵ درجه سانتیگراد و رطوبت ۱۰۰ برای شرکت کنندگان سالم و جوان حدود ۳۰.۶ درجه سلسیوس بوده که به آن آستانه محیطی بحرانی گفته شده است. در این آستانه توانایی بدن برای جلوگیری از افزایش بیش از اندازه دما متوقف خواهد شد و دمای درونی بدن به شدت بالا می‌رود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال