امروز مشتری در نزدیکترین فاصله با زمین قرار میگیرد

سیاره غول پیکر مشتری امروز دوشنبه چهارم مهر در نزدیک ترین فاصله با سیاره ما قرار دارد و این رویداد قابل مشاهده است. نزدیکی این غول گازی با زمین باردیگر طی ۵۹ سال اخیر اتفاق افتاده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پدیده نزدیکی مشتری با زمین همزمان با دیگر رویداد نجومی […]

سیاره غول پیکر مشتری امروز دوشنبه چهارم مهر در نزدیک ترین فاصله با سیاره ما قرار دارد و این رویداد قابل مشاهده است. نزدیکی این غول گازی با زمین باردیگر طی ۵۹ سال اخیر اتفاق افتاده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پدیده نزدیکی مشتری با زمین همزمان با دیگر رویداد نجومی به نام مقابله اتفاق می افتد. این رویداد به معنی قرار گیری یک سیاره از سمت مخالف زمین از خورشید است. بدین ترتیب خورشید و زمین بهمراه مشتری در یک خط قرار می‌گیرند. پدیده مقابله در مشتری در هر ۱۳ ماه اتفاق می افتد. از دیگر ویژگی های این پدیده بزرگتر و درخشان تر شدن سیارات است. زمانی که ما خورشید را در غرب در حال غروب کردن میبینیم در همان زمان مشتری درست مقابل خورشید در حال طلوع است.

نزدیکی مشتری با زمین در این پدیده نسبت به رویداد ۵۹ سال پیش یعنی سال ۱۹۶۳ بیشتر است. زیرا مدارهای آنها دور خورشید متفاوت است و این دو در هنگام عبور فاصله یکسان نخواهند داشت. ناسا فاصله زمین با مشتری در این روز را ۵۹۰ کیلومتر اعلام کرد. در حالیکه دورترین فاصله این دو سیاره از هم ۹۶۵ کیلومتر است.

آلفونس استرلینگ اخترفیزیکدان ناسا در مورد این پدیده می گوید: در این پدیده شگفت انگیز سیاره مشتری بسیار درخشان است و می توان آن را در وسط یک شهر روشن نیز مشاهده کرد. حتی میتوان گفت در هر جایی که هستید به آن نگاه کنید و لذت ببرید. به گفته وی در صورتی که مشتری در نزدیکی خورشید قرار نداشته باشد به راحتی قابل مشاهده خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال