مدال‌های المپیک 2020 توکیو می‌تواند از گوشی‌های هوشمند بازیافت‌شده تولید شود

همان‎طور که ممکن است بدانید بازی‎های المپیک 2020 قرار است در شهر توکیوی کشور ژاپن برقرار شود. در حقیقت، اخیرا نخست‎وزیر این کشور آقای Shinzo Abe در مراسم اختتامیه‎ی المپیک ریو 2016 بر روی سِن با لباس ماریو شرکت کرد. این امر نشان می‎دهد که از همین الان برنامه‎ریزی‎ها برای بازی‎های سال 2020 در حال […]

همان‎طور که ممکن است بدانید بازی‎های المپیک 2020 قرار است در شهر توکیوی کشور ژاپن برقرار شود. در حقیقت، اخیرا نخست‎وزیر این کشور آقای Shinzo Abe در مراسم اختتامیه‎ی المپیک ریو 2016 بر روی سِن با لباس ماریو شرکت کرد.

این امر نشان می‎دهد که از همین الان برنامه‎ریزی‎ها برای بازی‎های سال 2020 در حال انجام شدن است. طبق گزارشی که از وب‎سایت Nikkei Asian Review شنیده می‎شود، هیئت برگزارکننده‎ی این بازی‎ها برنامه‎هایی برای مدال‎های این بازی‎ها در نظر گرفته است. ظاهرا آن‎ها قصد دارند مدال‎‎های المپیک 2020 توکیو را از گوشی‎های هوشمند بازیافت شده تولید کنند.

نه تنها این اقدام برای محیط زیست خوب خواهد بود، بلکه می‎تواند در بحث مدیریت پسامند الکترونیکی هم موثر باشد. تخمین زده شده است که میزان طلا و نقره‎ی موجود در وسایل الکترونیکی بازیافتی به ترتیب میزان 16 و 22 درصد مقدار مورد نیاز جهانی این دو فلز را تشکیل می‎دهند، یعنی مقدار آن‎ها برای ساخت مدال برای بازی‎های المپیک از مقدار کافی هم بیشتر است.

به عنوان مثال در سال 2014، کشور ژاپن به تنهایی توانست به بازیافت 143 کیلوگرم طلا، 1566 کیلوگرم نقره و 1112 کیلوگرم مس بپردازد. در سال 2012، میزان فلزات استفاده شده در جوایز ورزشکاران برابر با 9.6 کیلوگرم طلا، 1210 کیلوگرم نقره و 700 کیلوگرم مس بوده است، بنابراین همان‎طور که اشاره شد به نظر می‎رسد که ژاپن موجودی بیشتر از حد کافی برای تامین فلزات مدال‎‎ بازی‎ها در اختیار دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال