اکسیژن زیاد باعث آسیب به بافت های بدن می‌شود

محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند اکسیژن بیش از اندازه نیز می تواند برای بافت های بدن خطرناک باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته محققان تنفس هوایی که در آن اکسیژن بیش از اندازه ۲۱ درصد معمول باشد می تواند باعث آسیب به بافت های بدن، تشنج و حتی […]

محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند اکسیژن بیش از اندازه نیز می تواند برای بافت های بدن خطرناک باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته محققان تنفس هوایی که در آن اکسیژن بیش از اندازه ۲۱ درصد معمول باشد می تواند باعث آسیب به بافت های بدن، تشنج و حتی مرگ شود. تاکنون تمامی تحقیقات محققان در زمینه مسمومیت با اکسیژن بوده است.

محققان موسسه گلادستون در تحقیق اخیر خود متوجه شدند افزایش میزان اکسیژن باعث ایجاد فرایندی شبیه زنگ زدن در بدن می‌شوند. اکسیژن اضافی تعداد جزئی از پروتئین های حامل آهن و گوکرد درون سلول ها را تغییر می دهند. سلول ها پس از فرایند زنگ زدن تغییراتی را شامل می‌شوند که این تغییرات باعث ایجاد آسیب در بافت ها خواهد شد.

دکتر ایشا جین، از نویسندگان اصلی این پژوهش می گوید: در این تحقیق تلاش شد تا جدول زمانی مشخص برای آنچه در مسمومیت با اکسیژن ایجاد میشود،تهیه کنیم. البته نتایج به دست آمده باعث تعجب شد. در هر صورت دانستن چگونگی رخ دادن توالی این رویدادها بسیار جالب و هیجان انگیز است.

افزایش اکسیژن در هر شکلی از زندگی و برای همه موجودات از باکتری ها گرفته تا انسان ها سمی و کشنده است. از طرفی کمبود اکسیژن نیز بسیار خطرناک است. محققان تاکنون تحقیقات فراوانی در زمینه کمبود اکسیژن انجام داده اند. در حالیکه مسئله اکسیژن بیش از اندازه مورد مطالعه قرار نگرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال