توشیبا به طور کامل از دنیای فناوری و بازار کامپیوترهای شخصی کناره‌گیری کرد

شرکت توشیبا به عنوان یکی از کهنه کاران بازار کامپیوترهای شخصی اعلام کرد به طور کامل از این بازار کناره‌گیری می‌کند و پس از سال‌ها فعالیت اکنون به دنبال تمرکز در حوزه‌های دیگر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توشیبا در زمینه کامپیوتر های شخصی یکی از قدیمی‌ترین فعالان به شمار می‌رفت […]

شرکت توشیبا به عنوان یکی از کهنه کاران بازار کامپیوترهای شخصی اعلام کرد به طور کامل از این بازار کناره‌گیری می‌کند و پس از سال‌ها فعالیت اکنون به دنبال تمرکز در حوزه‌های دیگر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توشیبا در زمینه کامپیوتر های شخصی یکی از قدیمی‌ترین فعالان به شمار می‌رفت و این شرکت توانسته بود اولین فرم فاکتور لپ تاپ را در سال ۱۹۸۵ به بازار عرضه کند. اکنون این برند ژاپنی تصمیم گرفته است به طور کامل از این بازار خارج شود. البته توشیبا از ۲ سال پیش با کاهش فعالیت در این بازار نشانه های اولیه ترک بازار کامپیوتر را نشان داده بود. در سال ۲۰۱۸ این شرکت حدود ۸۰ درصد از سهم خود از کسب و کار PC را به شرکت شارپ فروخت.

شرکت شارپ نیز با خرید سهم عمده توشیبا باردیگر تلاش کرد تا به بازار کامپیوترهای شخصی ورود کند. در حال حاضر توشیبا تصمیم گرفته تا با واگذاری سهم مانده خود به طور کلی با کسب و کار PC خداحافظی کند. دلیل اصلی خروج توشیبا از بازار کامپیوترهای شخصی را می توان به وجود آمدن چالش های متعدد در بازار کامپیوتر نسبت داد. از دیگر بحران‌های این سازمان می‌توان به مشکلات این شرکت در زیرمجموعه وستینگهاوس الکتریک، مشکلات به وجود آمده در بخش حسابداری و تغییر ساختار گسترده مدیریت اشاره کرد. در حال حاضر زیر مجموعه های توشیبا مانند کسب و کار کامپیوترهای شخصی و همچنین بخش توسعه حافظه های NAND به طور کامل از شرکت جدا شده و به طور مستقل فعالیت می‌کنند. همچنین بخش تلویزیونی شرکت توشیبا نیز به هایسنس واگذار شده است. تمامی این موارد می تواند نشان از وضع بد این شرکت و خروج از بازار باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال