تویوتا قصد تولید ماشین‎های پرنده برای بازی‎های المپیک 2020 را دارد

در برنامه‎های تلویزیونی، فیلم‎ها و کارتون‎های علمی تخیلی، اگر تنها یک فناوری وجود داشته باشد که بیشتر از همه خودنمایی می‎کند، آن ماشین‎هایی با قدرت پرواز است. مزیت این فناوری این است خبری از جاده و ترافیک نبوده تا مردم بتوانند سریع‎تر به مقصد خود برسند. متاسفانه، با آینده‎ای که این رویا به حقیقت پیوسته […]

در برنامه‎های تلویزیونی، فیلم‎ها و کارتون‎های علمی تخیلی، اگر تنها یک فناوری وجود داشته باشد که بیشتر از همه خودنمایی می‎کند، آن ماشین‎هایی با قدرت پرواز است. مزیت این فناوری این است خبری از جاده و ترافیک نبوده تا مردم بتوانند سریع‎تر به مقصد خود برسند. متاسفانه، با آینده‎ای که این رویا به حقیقت پیوسته باشد فاصله‎ی بسیار زیادی داریم اما شرکت ژاپنی تویوتا امیدوار است سال 2020 این اتفاق رخ دهد.

در گزارشی که وب‎سایت Nikkei منتشر کرده است، به تازگی شرکت تویوتا اعلام کرده که آن‎ها از پروژه‎ی یکی از کارکنان خود پشتیبانی خواهند کرد. سرپرستی این پروژه را گروهی به اسم Cartivator به رهبری آقای سوباسا ناکامورا برعهده دارد که موفق به برنده شدن در یک مسابقه‎ی تجاری شده بود. این تیم دارای 30 عضو یا اندکی بیشتر بوده که در اوقات فراغت خود در این پروژه شرکت کرده و سرمایه‎ی این پروژه تا حد زیادی به واسطه‎ی سرمایه‎گذاری جمعی از محیط آنلاین کسب می‎شود.

گرچه براساس خبری که تویوتا اعلام کرده است، این شرکت 40 میلیون ین (در حدود 300 هزار دلار) در این کسب و کار سرمایه‎گذاری خواهد کرد. هدف تویوتا ساخت ماشین پرنده تا سال بعد و آماده‎سازی آن به شکل یک محصول تجاری برای بازی‎های المپیک 2020 با این امید است که از آن برای روشن کردن مشعل بازی‎های المپیک استفاده شود.

البته چه زمان دقیقا چنین ماشینی مجوز حقوقی لازم را دریافت خواهد کرد، خود داستان دیگری است. اگر اطلاع داشته باشید ماشین‎های خودران هنوز در قسمت‎های مختلف جهان مجوز کامل را به دست نیاورده‎اند و ما تنها می‎توانیم تصور کنیم ماشین‎های پرنده نیز مجموعه موانع حقوقی و قانونی خود را خواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال