قاچاق حیوانات در خطر انقراض از طریق فیسبوک

چالش جدید فیسبوک به عنوان محبوب ترین و پرکاربرترین شبکه اجتماعی، قاچاق غیرقانونی حیوانات کمیاب شده است. در چند سال اخیر این شبکه اجتماعی محبوب، چالش های بسیاری را از سر گذرانده است؛ درز اطلاعات میلیون ها کاربر در جریان کمبریج آنالیتیکا که پای مارک زاکربرگ را به دادگاه ها باز کرد و یا قاچاق […]

چالش جدید فیسبوک به عنوان محبوب ترین و پرکاربرترین شبکه اجتماعی، قاچاق غیرقانونی حیوانات کمیاب شده است. در چند سال اخیر این شبکه اجتماعی محبوب، چالش های بسیاری را از سر گذرانده است؛ درز اطلاعات میلیون ها کاربر در جریان کمبریج آنالیتیکا که پای مارک زاکربرگ را به دادگاه ها باز کرد و یا قاچاق اشیای عتیقه و انتشار محتوای تروریستی از جمله این چالش ها بوده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، حال ماجرای جدید فیسبوک، تبدیل شدن آن به ویترینی برای فروش غیرقانونی حیوانات کمیاب و در خطر انقراض است. این شبکه اجتماعی با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان البته به غیر از کشور چین که از شبکه های بومی شده خود استفاده می کند؛ تبدیل به ویترینی برای خرید و فروش غیرقانونی گونه های جانوری شده است. گونه هایی که برخی از آن ها بسیار کمیاب بوده و هر آن در خطر انقراض قرار دارند. این در حالی است که فیسبوک در سال های اخیر به همراهی گوگل، دست به امضای معاهده ای زده که تا سال 2020 بتواند رقم بالای این دست خرید و فروش ها را تا سقف 80 درصد کاهش دهد؛ کاری که به نظر عده ی کثیری از فعالان محیط زیستی، بسیار دور از ذهن به نظر می رسد.

بسیاری از افراد فکر می کنند که اینگونه تجارت ها تنها مختص کشورهای در حال توسعه ای مثل تایلند و یا فیلیپین است که بسیار نزدیک به انواع و اقسام جنگل ها و گونه های متفاوت جانوری است اما این تصور دست نیست. اخیرا روزنامه نگاری بریتانیایی به عنوان خریدار، خود را وارد این نوع از گروه های خرید و فروش حیوانات کرده و اطلاعات جالبی را در این ارتباط به دست آورده است. وی می گوید فردی از ترکیه به او پیام داده و پیشنهادهای خریدی را برای او ارسال کرده است؛ او بهای توله ببر را 2هزار و 300 پوند، توله شیر را 2هزار پوند و بچه پلنگ را هزار و 260 پوند اعلام کرده است. ادعای مبنی بر اینکه این توله ها اهلی هستند و می توان آن ها را به عنوان حیوان خانگی نیز خریداری کرد ادعای جالبی به نظر می رسد. سخنگوی فیسبوک در این رابطه اعلام کرده است که این دست تجارت ها از نظر این پلتفرم کاملا غیرقانونی بوده و در صورت مشاهده با آن برخورد صورت خواهد گرفت این در حای است که این گونه خرید و فروش ها در گروه های خصوصی صورت می گیرد و شاید مسدود سازی اکانت این افراد راهکار مفیدی نباشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال