پیوند میکروب های مدفوع می تواند علائم پیری را معکوس کند

مطالعه جدیدی که اخیراً دانشمندان روی موش‌ها انجام داده اند نشان می دهد در صورت پیوند مدفوع حیوانات جوان به پیر امکان معکوس کردن علائم پیری در بخش هایی از بدن آنها مانند مغز و چشم و روده وجود دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از اهداف دانشمندان از سال ها […]

مطالعه جدیدی که اخیراً دانشمندان روی موش‌ها انجام داده اند نشان می دهد در صورت پیوند مدفوع حیوانات جوان به پیر امکان معکوس کردن علائم پیری در بخش هایی از بدن آنها مانند مغز و چشم و روده وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از اهداف دانشمندان از سال ها پیش تاکنون معکوس سازی علائم پیری بوده است. پژوهش جدید این محققان نشان می دهد در صورتی که میکروب های مدفوع مربوط به موش های جوان به موش های پیر پیوند داده شود می توان علائم اصلی پیری را در بخشی از بدن معکوس کرد.

 البته در طی آزمایش مشخص شد این روش می‌تواند اثر وارونه نیز داشته باشد. به طوری که در صورت پیوند میکروب های مدفوع موش های پیر به جوان شاهد افزایش نشانه‌های پیری مانند التهاب در مغز و کاهش پروتئین مورد نیاز بینایی در موش های جوان بودند. یکی از دلایل ضعیف شدن و فرسودگی مربوط به روده است. به همین دلیل آزمایش هایی در این زمینه انجام شد. البته تاکنون تنها این آزمایش ها روی موش ها انجام شده و این پژوهشگران در این مورد در مقاله ای اعلام کردند در صورت دستکاری میکروبیوم های روده علاوه بر روی همبودی های مرتبط با پیری و التهابی، روی مغز و شبکیه نیز تاثیر خواهد داشت.

این پژوهش نشان می دهد چگونه می توان از طریق باکتری های موجود در شکم و تغییر آن باعث ایجاد سلامتی در بخش های مختلف بدن شد. مطالعات آینده احتمالاً تاثیر مثبت پیوند مدفوع و مدت زمان آن را بررسی خواهد کرد و حتی نوع میکروب های روده که این اثر را ایجاد می کنند شناسایی می شوند. بدین ترتیب دانشمندان می توانند در مورد نتیجه آن روی انسان نیز تصمیم گیری کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال