از طریق فضای مجازی به مریخ سفر کنید

ناسا اعلام کرد افرادی که علاقمند به سفر مریخ نورد استقامت هستند و میخواهند از مکان این مریخ نورد مطلع شوند می توانند به صورت مجازی آن را دنبال کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در حساب توییتر خود اعلام کرد افراد علاقمند می توانند از مکان مریخ‌نورد استقامت باخبر شوند. […]

ناسا اعلام کرد افرادی که علاقمند به سفر مریخ نورد استقامت هستند و میخواهند از مکان این مریخ نورد مطلع شوند می توانند به صورت مجازی آن را دنبال کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در حساب توییتر خود اعلام کرد افراد علاقمند می توانند از مکان مریخ‌نورد استقامت باخبر شوند. طبق نقشه تعاملی ناسا محل و مسیر حرکت مریخ‌نورد استقامت در دهانه جزرو به صورت مجازی قابل مشاهده است.

 این مریخ نورد که پیشرفته‌ترین ربات مهندسان سازمان فضایی ناسا محسوب می‌شود می‌تواند از طریق ابزارهای پیشرفته ای که در اختیار دارد عملیات کاوش در سیاره مریخ را به خوبی انجام دهد. از جمله ابزارهای پیشرفته همراه با این مریخ نورد رادار زمین نفوذ طیف سنج مخصوص برای بررسی ترکیب خاک و دوربین هایی برای ثبت تصاویر می توان نام برد. همچنین مریخ نورد استقامت وسیله ای برای تبدیل دی اکسید کربن و اکسیژن نیز همراه با خود دارد.

 قرار است داده های دریافتی توسط این مریخ نورد بررسی شده و سفر آینده انسان به مریخ را آسان کند. ناسا هدف از ارسال مریخ نورد استقامت را علاوه بر بررسی های علمی در مورد محیط مریخ و یا قابل سکونت بودن آن، جمع‌آوری نمونه خاک مریخ عنوان کرده است. دیگر مأموریت این شرکت در سال ۲۰۲۶ خواهد بود که در آن مریخ نورد نمونه‌های آزمایشی جمع‌آوری شده را در برگشت از مریخ در اختیار دانشمندان قرار خواهد داد. هم اکنون مریخ نورد استقامت حدود ۴۵ کیلومتری محل فرود خود که به گفته دانشمندان در قدیم یک رودخانه در آنجا قرار داشته است، قرار دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال