درمان چاقی افراطی با کاشت تراشه در مغز

محققان برای اولین بار توانستند با کمک کاشت دستگاهی در مغز دو بیمار اختلال مربوط به پرخوری افراطی را درمان کنند. این درمان در صورت موفقیت می تواند نوید بخش درمان های دیگر در آینده باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در مطالعه اخیر خود برای درمان اختلال پرخوری افراطی روش […]

محققان برای اولین بار توانستند با کمک کاشت دستگاهی در مغز دو بیمار اختلال مربوط به پرخوری افراطی را درمان کنند. این درمان در صورت موفقیت می تواند نوید بخش درمان های دیگر در آینده باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در مطالعه اخیر خود برای درمان اختلال پرخوری افراطی روش جدیدی را بکار گرفتند. آنها توانستند دستگاهی را در مغز این بیماران بکارند که قادر است سیگنال های مربوط به افزایش تمایل به پرخوری را مختل کند. مطالعه دانشمندان از اثر بخشی این موضوع روی انسان ها حکایت دارد.

دستگاه مورد نظر از طریق الکترودهای خود به بخش هسته اکومبنس مغز وصل می شود و باعث تحریک مغزی می شود. پس از کاشت این دستگاه در مغز این دو فرد، آنها به مدت ۶ ماه تحت نظر بودند تا ارتباط این بخش با مغز مشخص شود. این دستگاه محرک های طبیعی برای هر فرد ایجاد می‌کند. هچنین قادر است جریان الکتریکی ارسالی را بصورت جداگانه فعال یا غیرفعال کند. در طول این ۶ ماه نیز این دستگاه به درستی به کار خود ادامه داد و هیچگونه عوارضی ایجاد نکرد. همچنین این دو فرد نیز کمتر پرخوری کرده و در هر ماه حدود ۵ کیلوگرم کاهش وزن داشتند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال