درمان بیماران با استفاده از چاپگر سه بعدی

استفاده از تجهیزات الکترونیکی انعطاف‌پذیر جهت درمان و بهبود زخم ها، روش جدیدی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. اما استفاده از این تجهیزات به طوری که مختص هر فرد باشد و بر اساس نیازهای او طراحی شده باشد، بسیار می تواند مفید باشد. باندهای الکترونیکی که در حال حاضر از آن […]

استفاده از تجهیزات الکترونیکی انعطاف‌پذیر جهت درمان و بهبود زخم ها، روش جدیدی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. اما استفاده از این تجهیزات به طوری که مختص هر فرد باشد و بر اساس نیازهای او طراحی شده باشد، بسیار می تواند مفید باشد. باندهای الکترونیکی که در حال حاضر از آن ها استفاده می شود تا میزان بهبود زخم ها از طریق آن ها بررسی شود نیز نوعی از این تجهیزات الکترونیکی انعطاف‌پذیر می باشند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، ارائه روش هایی موثر جهت ساخت این تجهیزات الکترونیکی انعطاف‌پذیر، موضوعی است که توسط پژوهشگران “دانشگاه دوک”(Duke University) مورد بررسی قرار گرفته است. این روش، چاپ سه‌بعدی است که مستقیما روی پوست، کاغذ، باند و ابزار انعطاف‌پذیر دیگر صورت می گیرد. به گفته “آرون فرانکلین”(Aaron Franklin)، از پژوهشگران سرپرست این پروژه، چاپ سه بعدی این ابزارها بر خلاف باور عمومی به این شکل نیست که یک نفر، مداری الکترونیکی را طراحی کند و آن را در یک چاپگر قرار دهد و پس از این مراحل، یک مدار الکترونیکی کاملا کاربردی را از چاپگر خارج کند. بلکه از مراحل و روش های پیچیده ای تشکیل شده است که عموم مردم توانایی درک آن را ندارند.

استفاده از چاپ سه بعدی به طور مستقیم بر روی بدن بیماران از راه هایی است که در آینده نزدیک می تواند به طور گسترده مورد استفاده پزشکان قرار گیرد. در حال حاضر ساخت تجهیزات الکترونیکی، فرایند پیچیده ای را طی می کند که شامل حمام‌های شیمیایی، مرحله محکم‌سازی و قرار گرفتن در معرض دمای بالا است. در روش جدید ابداع شده، جوهر رسانای نقره‌ای استفاده خواهد شد که در دمای پایین چاپ می شود. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی و سلامت مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال