درمان بیماری های ویروسی کشنده

Cas 13، ابزاری تحقیقاتی برای کشف بسیاری از جنبه‌های زیست شناسی ویروسی در سلول‌های انسانی است. این آنزیم که برای برش و ویرایش آر.ان.آی و شناسایی ویروس‌ها و باکتری‌ها در سلول‌های انسانی به کار می رود پیش از این توسط محققان توسعه پیدا کرده بوده و اکنون تحقیقات بیش تری جهت ایجاد سیستمی با نام […]

Cas 13، ابزاری تحقیقاتی برای کشف بسیاری از جنبه‌های زیست شناسی ویروسی در سلول‌های انسانی است. این آنزیم که برای برش و ویرایش آر.ان.آی و شناسایی ویروس‌ها و باکتری‌ها در سلول‌های انسانی به کار می رود پیش از این توسط محققان توسعه پیدا کرده بوده و اکنون تحقیقات بیش تری جهت ایجاد سیستمی با نام “کارور” بر روی آن صورت گرفته است. سیستم توسعه یافته ی جدید یک فناوری تشخیصی و ضد ویروسی قدرتمند است که می تواند یروس‌های مبتنی بر آر.ان.آی مانند “ابولا” در سلول‌های انسانی را شناسایی و آن ها را از بین ببرد.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، “پردیس ثابتی”(Pardis Sabeti) پژوهشگر ایرانی به همراه تیم تحقیقاتی خود از موسسه “ام.آی.تی” و دانشگاه “هاروارد”، “کاترین فریج”(Catherine Freije) دانش‌آموخته دانشگاه “هاروارد” و “کمرون میرولد” (Cameron Myhrvold) پژوهشگر فوق دکترا، موفق شدند تا یک آنزیم برش “آر.ان.آی کریسپر”(CRISPR RNA) را به یک عامل تبدیل کنند که می‌تواند ویروس‌هایی مانند ابولا، زیکا و آنفولانزا را از بین ببرد. تا به امروز تنها جهت 16 بیماری ویروسی واکسن مناسب بوده است که از این پس با راه درمانی جدید می توان برای ویروس های دیگر نیز واکسن مناسب تولید کرد. “کارور” نام سیستمی است که می تواند بیماری های ویروسی و عفونتی را شناسایی کرده و آن ها را درمان کند. این موجب می شود که کارور هم به منظور بالینی جهت اطلاع از انواع بیماری هم جهت درمان مورد استفاده قرار گیرد.

این روش در صورتی استفاده می شود که داروها برای نوعی از بیماری موثر واقع نشوند. “پردیس ثابتی” استاد تمام دانشگاه هاروارد که پژوهشگر “مؤسسه پزشکی هاورد هیوز”(HHMI) نیز است، گفت: پاتوژن‌های ویروسی انسان بسیار متنوع هستند و به طور مداوم با محیط خود سازگار می‌شوند. طی این مطالعه ما سیستم کارور که یک فناوری تشخیصی و ضد ویروسی قدرتمند است را توسعه دادیم که می‌تواند طیف گسترده‌ای از ویروس‌ها را از بین ببرد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی و سلامت مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال