دونالد ترامپ مخالفان خودش در توئیتر را آنبلاک کرد

اگر خاطرتان باشد در مرداد ماه سال 96، ترامپ بسیاری از مخالفین و منتقیدن خود در توئیتر را بلاک کرد که صدای خیلی از اهالی فعال در این شبکه اجتماعی درآمد. اما گویا ظاهرا رئیس جمهور امریکا دست از لجاجت برداشته است و این کاربران مخالف را آنبلاک کرده است! البته رفع انسداد کاربران مخالف […]

اگر خاطرتان باشد در مرداد ماه سال 96، ترامپ بسیاری از مخالفین و منتقیدن خود در توئیتر را بلاک کرد که صدای خیلی از اهالی فعال در این شبکه اجتماعی درآمد. اما گویا ظاهرا رئیس جمهور امریکا دست از لجاجت برداشته است و این کاربران مخالف را آنبلاک کرده است! البته رفع انسداد کاربران مخالف ترامپ را بیشتر باید مدیون حکم قاضی ای دانست که ماه پیش اعلام کرد دونالد ترامپ حق مسدود کردن کاربرانی که در توئیتر نظر مخالف می دهند، ندارد. مردم آزاد هستند که نظرات شخصی خود را آزادانه مطرح کنند و ترامپ حق بلاک کردن مخالف خودش در شبکه های اجتماعی را ندارد.

این ماجرا از روزی شده بود که برخی از این کاربران بلاک شده که تعدادشان به هفت نفر می رسید، علیه رئیس جمهور امریکا بخاطر مسدود شدن بدون دلیل منطقی در توئیتر شکایت کرده بودند که دادگستری کالیفرنیا تواست لیستی از ده ها کاربران توئیتر بلاک شده توسط ترامپ را شناسایی کند.

حتما بخوانید: نحوه بلاک کردن شماره تلفن در سه ثانیه

ماجرا به کجا رسید؟

خبرها حاکی از آن است که بسیاری از کاربران مخالف ترامپ که در توئیتر مسدود شده بودند، رفع بلاک شده اند اما تعدادی از کاربران هنوز بلاک می باشند و دونالد ترامپ فعلا ترجیح داده است که این کاربران خاص را کماکان مسدود نگه دارد! جالب تر اینکه ریاست جمهوری امریکا اخیرا اعتراضات تندی را به گوگل، توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی بخاطر سانسور خبری و ساکت کردن مردم در فضای مجازی وارد کرده است اما خود اعتقادی به آزادی بیان در صفحه شخصی خودش در توئیتر ندارد.