ترامپ خواهان بخشی از هزینه قرارداد مایکروسافت و تیک تاک

ترامپ اعلام کرده است بخشی از هزینه قرارداد مایکروسافت و بایت دنس باید در اختیار دولت این کشور قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این دونالد ترامپ خواهان ممنوعیت استفاده از برنامه تیک تاک در آمریکا بوده است. زیرا اعتقاد داشت استفاده ۸۰ میلیون آمریکایی از این برنامه خطرات […]

ترامپ اعلام کرده است بخشی از هزینه قرارداد مایکروسافت و بایت دنس باید در اختیار دولت این کشور قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این دونالد ترامپ خواهان ممنوعیت استفاده از برنامه تیک تاک در آمریکا بوده است. زیرا اعتقاد داشت استفاده ۸۰ میلیون آمریکایی از این برنامه خطرات زیادی را به همراه دارد و این کمپانی اطلاعات کاربران را به دولت پکن ارسال می‌کند. با این وجود مایکروسافت اعلام کرده است قصد دارد تیک تاک را خریداری کند. پس از این موضوع ترامپ اعلام کرد تیک تاک باید به مایکروسافت یا هر کمپانی آمریکایی دیگری فروخته شود در غیر این صورت در این کشور تحریم خواهد شد. ترامپ با اعلام این موضوع در واقع خواهان بخشی از هزینه این قرارداد به نفع دولت بوده.

 همچنین این موضوعات در ملاقات با مدیرعامل مایکروسافت نیز مطرح کرده است. در واقع ترامپ به مایکروسافت اعلام کرده است این معامله تنها با کمک دولت انجام می‌پذیرد و بخشی از آن نیز باید به خزانه داری آمریکا واریز شود.

ترامپ در مصاحبه ای اعلام کرد مایکروسافت بهتر است به جای ۳۰ درصد تمام این شرکت را بخرد. اما باید بخشی از مبلغ قرارداد را به حساب خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا باید کرد. زیرا دولت وجود چنین قراردادی را امکان‌پذیر کرده است. در غیر این صورت مایکروسافت حق چنین امتیازی را نخواهد داشت. البته مشخص نیست ترامپ به استناد چه قانونی دریافت این پول را توجیه کرده و صحبت‌های او بیشتر شبیه به اخاذی بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال