TSMC از سال آینده تولید انبوه چیپست‌های 10 نانومتری را آغاز می‌کند

مدت زیادی است که شرکت بزرگ TSMC، از رقبای خود جای مانده و پس از اینکه شایعاتی در مورد همکاری کوآلکام و سامسونگ جهت تولید چیپ جدید Snapdragon 820 منتشر شد، موقعیت این شرکت تایوانی، بیش از پیش به خطر می‌افتد. اما به دنبال همین اخبار که این شرکت رسما اعلام کرد که قصد دارد […]

مدت زیادی است که شرکت بزرگ TSMC، از رقبای خود جای مانده و پس از اینکه شایعاتی در مورد همکاری کوآلکام و سامسونگ جهت تولید چیپ جدید Snapdragon 820 منتشر شد، موقعیت این شرکت تایوانی، بیش از پیش به خطر می‌افتد. اما به دنبال همین اخبار که این شرکت رسما اعلام کرد که قصد دارد تولید چیپست‌های 10 نانومتری را به صورت انبوه، از سال آینده آغاز نماید.

اینطور که به نظر می‌رسد، TSMC قصد دارد تا با تکنولوژی‌های جدید خود، تولید چیپ‌های 10 نانومتری خود را تا اواخر سال 2016، به صورت انبوه تولید کند و سامسونگ را با چالشی جدی روبه‌رو کند. احتمالا این غول تایوانی قصد دارد تا با شرکتی جدید وارد همکاری شود و تکنولوژی ساخت چیپ‌های 10 نانومتری را به سدی بزرگ برای سامسونگ تبدیل نماید. البته باید دید که سامسونگ هم به این تکنولوژی دست پیدا خواهد کرد یا نه و شاید در ماه‌های آینده، شاهد چیپ‌های 10 نانومتری سامسونگ نیز باشیم چرا که گزارشاتی توسط سامسونگ در مورد چیپ‌های جدیدش منتشر شده که نام آنها FinFET انتخاب شده و نتایج آن نیز بسیار راضی‌کننده بوده است. غول دنیای پردازنده‌ها، شرکت اینتل نیز اعلام کرده که چیپ‌های 10 نانومتری خود را در سال 2016 عرضه خواهد کرد. در واقع اخبار چیپ‌های کوچکتر، پیشتر نیز توسط سامسونگ و اینتل اعلام شده‌اند و حتی شنیده شده که این دو شرکت، در حال کار بر روی چیپ‌های 5 نانومتری و 7 نانومتری نیز هستند. در نتیجه TSMC، موضوع جدیدی را اعلام نکرده و شاید حتی از شرکت‌های دیگر نیز عقب‌تر باشد!

TSMC to mass-produce 10nm chipsets next year 2

اگر معادلات شرکت TSMC درست از آب در بیاید، احتمالا بار دیگر این کمپانی تایوانی بتواند به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی چیپ‌ها برای تبلت‌ها و موبایل‌ها شناخته شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال