TSMC هفتاد درصد تراشه‌های موردنیاز اپل را تولید می‌کند

اوایل سال جاری گفته شد که TSMC کمپانی تایوانی سازنده چیپست‌های موبایل، یکی از گزینه‌هایی است که در صف تولیدکنندگان چیپست‌های اپل در سال 2015 قرار گرفته‌است. احتمالا تراشه‌های این شرکت نیاز اپل را در محصولات A9 و A9X تامین خواهد کرد و چنین به نظر می‌رسد که بقیه چیپست‌ها توسط سامسونگ تولید خواهند شد. به […]

اوایل سال جاری گفته شد که TSMC کمپانی تایوانی سازنده چیپست‌های موبایل، یکی از گزینه‌هایی است که در صف تولیدکنندگان چیپست‌های اپل در سال 2015 قرار گرفته‌است. احتمالا تراشه‌های این شرکت نیاز اپل را در محصولات A9 و A9X تامین خواهد کرد و چنین به نظر می‌رسد که بقیه چیپست‌ها توسط سامسونگ تولید خواهند شد.

به گفته Olivia و Rick Hsu تحلیلگران موسسه امنیتی Daiwa، ممکن است این گزارشات کاملا صحت نداشته باشد. آنها ادعا کردند که TSMC تامین‌کننده غالب نیاز چیپست‌های اپل در سال 2015 خواهد بود و این میزان حدود 70درصد از کل نیاز کمپانی اپل خواهد بود.

علت اینکه بیان می‌کنند اپل تمایل بیشتری به استفاده از محصولات TSMC نسبت به سامسونگ خواهد داشت، بازده بهتر چیپست‌های شرکت تایوانی با وجود استفاده سامسونگ از تکنولوژی تولید تراشه‌های 14nm است. به طور خاص TSMC شرکت منحصربه‌فرد تولید تراشه‌های A9X است که انتظار می‌رود در نسل بعدی آیپدهای اپل نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

اخبار اخیر حاکی از این بود که اپل و پیمانکاران آن، خود را برای نسخه مقدماتی نسل بعدی آیفون که احتمالا در نیمه دوم سال 2015 وارد مرحله تولید انبوه خواهند شد، آماده می‌کنند. اگر شایعات ذکرشده صحت داشته باشد کمپانی TSMC باید خود را آماده تامین تراشه‌های مورد نیاز اپل کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال