تلاش TSMC برای تولید انبوه نسل جدید نیمه‌هادی سیلیکونی

شرکت TSMC با تولید تراشه ۳ نانومتری خود به رقیبی جدی برای اینتل مبدل شده است. این شرکت تایوانی تلاش دارد تا به عنوان یک شرکت تولید کننده محصولات نیمه‌هادی یا نیمه‌رسانا و تراشه های سیلیکونی به رقابت در بازار سخت افزار بپردازد. گزارشهای رسیده نشان میدهد که این شرکت سرمایه گذاری وسیعی را در […]

شرکت TSMC با تولید تراشه ۳ نانومتری خود به رقیبی جدی برای اینتل مبدل شده است. این شرکت تایوانی تلاش دارد تا به عنوان یک شرکت تولید کننده محصولات نیمه‌هادی یا نیمه‌رسانا و تراشه های سیلیکونی به رقابت در بازار سخت افزار بپردازد. گزارشهای رسیده نشان میدهد که این شرکت سرمایه گذاری وسیعی را در بخش تحقیق و توسعه آغاز کرده و در این زمینه حتی از اینتل رقیب دیرینه خود نیز جلوتر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، شرکت TSMC برای رقابت در بازار تراشه های سیلیکونی تلاش وسیعی را آغاز کرده است. به نظر میرسد هدف TSMC برای رسیدن به غول بازار تراشه های سیلیکونی کاملا جدی است. از برنامه های این شرکت برای تولید انبوه میتوان به پروژه ساخت کارخانه ای به مساحت 30 هزار هکتار در پارک علم و فناوری تایوان و استخدام 10 هزار نفر اشاره کرد.

شرکت TSMC در چند سال اخیر و به لطف تولید تراشه های 5 نانومتری عملکرد مثبتی را از خود ارائه داده و تنها در سه ماهه اول 2019 حدود ۹/۳۹۶ میلیارد دلار درامد داشته است. تنها تراشه سیلیکونی نیمه رسانای پیشرفته آن توانسته 51 درصد از فروش این شرکت را رقم بزند. TSMC قرار است در سال 2020 تولید انبوه تراشه های 5 نانومتری را آغاز کند و به نظر می رسد این فرآیند در سال 2023 به مرحله نهایی میرسد.

TSMC در تمامی پروژه های خود عمر مفید 2 ساله برای نیمه هادی یا تراشه سیلیکونی جدید خود در نظر میگیرد. از طرفی اینتل نیز در گزارش های خود اعلام کرده قصد دارد تا محصولات خود را با عمر مفید دوساله عرضه کند. بدین ترتیب در سال 2023 باید شاهد تولید دو تراشه ، یکی تراشه 3 نانومتری TSMC و دیگری تراشه 5 نانومتری اینتل در بازار پردازنده ها باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال