استقرار برجکهای تلسکوپ جیمز وب با موفقیت انجام شد

تلسکوپ فضایی جیمز وب در ادامه مسیر رسیدن خود به مدار لاگرانژ فرایند نصب صفحات محافظ خورشیدی را آغاز کرده است. این تلسکوپ موفق شد روز گذشته مجموعه برج قابل استقرار خودرا به طول ۱.۲ متر با موفقیت نصب کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب توانست برجک قابل […]

تلسکوپ فضایی جیمز وب در ادامه مسیر رسیدن خود به مدار لاگرانژ فرایند نصب صفحات محافظ خورشیدی را آغاز کرده است. این تلسکوپ موفق شد روز گذشته مجموعه برج قابل استقرار خودرا به طول ۱.۲ متر با موفقیت نصب کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب توانست برجک قابل استقرار را در مکانی بین دو نیمه تلسکوپ مستقر کند. این بخش می تواند فاصله ای بین آینه های بزرگ و تجهیزات علمی و سیستم الکترونیکی حساس را ایجاد کند. در بیانیه ناسا این برجک به عنوان فضایی بین آینه و تجهیزات حساس و برای خنک کردن آن معرفی شده است. از طرفی این فاصله می تواند برای باز شدن محافظ های خورشیدی نیز فضایی ایجاد کند. مهندسان ناسا تلاش کردند تا فرمان گسترده شدن این برجک را صادر کنند. نصب آن نیز حدود ۶ ساعت و ۳۹ دقیقه به طول انجامید.

جیمز وب ۴۲ درصد از مسیر خود تا نقطه لاگرانژ را طی کرده و اکنون چهارمین روز سفر خود را به پایان می رساند. پس از نصب این برج قابل استقرار در مرحله بعد آزاد کردن روکش محافظ خورشیدی و سخت افزار انجام خواهد گرفت. این سخت افزار وظیفه کاهش فشار های خورشیدی به محافظ خورشیدی بزرگ را بر عهده دارد. احتمالاً باز شدن این محافظ ها در ۳۱ دسامبر انجام شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال