توییتر امکان مشاهده پسوردهای Vine را انکار کرد

بعد از هک کردن اکانت چندین مدیرعامل مهم دنیای فناوری از جمله ساندار پیچای گوگل، مارک زاکربرگ فیس‎‌بوک، استیو کِیس AOL و ماریسا مایر شرکت یاهو، در اخبار روز گذشته داشتیم که گروه هکر OurMine اکانت مدیرعامل توییتر یعنی جک دورسی را نیز مورد هدف قرار داده‎اند. امروز مشخص شده است که این گروه نه […]

بعد از هک کردن اکانت چندین مدیرعامل مهم دنیای فناوری از جمله ساندار پیچای گوگل، مارک زاکربرگ فیس‎‌بوک، استیو کِیس AOL و ماریسا مایر شرکت یاهو، در اخبار روز گذشته داشتیم که گروه هکر OurMine اکانت مدیرعامل توییتر یعنی جک دورسی را نیز مورد هدف قرار داده‎اند. امروز مشخص شده است که این گروه نه تنها توانایی ارسال پست بر روی اکانت توییتر دورسی را داشته است بلکه حتی ادعا می‎کند که به پوشه‎های دراپ‎باکس این شخص نیز دسترسی پیدا کرده، جایی که این گروه با مدرکی نشان می‎دهد که توییتر قادر به دیدن پسوورد‎های کاربران در وب‎سایت اجتماعی Vine است.

مشخص است که توییتر قاطعانه این ادعا را رد می‎کند. سخنگوی این شرکت در گفتگو با وب‎سایت VentureBeat اعلام کرد که تصویر منتشر شده در رابطه با این ادعا نمایشی دقیقی از پنل ادمین و‎ب‎سایت Vine نیست. او در اظهارنظری اعلام کرد “پنل ادمین وب‎سایت Vine ما محدود به آی‎پی‎های توییتر، HTTPها است و هرگز رمزعبورها را به هر شکلی نشان نمی‎دهد. ما به شکل امنی پسوردهایمان را طبق بهترین استانداردهای این صنعت ذخیره می‎کنیم.”

گروه OurMine امروز در پستی که منتشر کرده اظهار می‎کند که حساب دراپ‎باکس دورسی حاوی “تمامی فایل‎های Vine از جمله تصویر کنترل پنل این وب‎سایت است.” علاوه بر این، این گروه تصویری را منتشر کرده که اعتقاد دارد ثابت می‎کند که افرادی که به این پنل دسترسی دارند “می‎توانند اطلاعات شخصی” و پسورد کاربران را مشاهده کنند.

d793b277467e428c8cbeda6e3f00d7c0

یکی از اعضای این گروه شدیدا اصرار دارد که چیزی که این گروه در اختیار داشته است حقیقت محض بوده و اعلام کرده است که تمامی فایل‎های Vine مستقیما از حساب دراپ‎باکس دورسی بیرون کشیده شده‎اند، از جمله تصویری که از کنترل پنل مذکور منتشر شده است. نکته‎ی قابل توجه این‎جا این است که: چرا دورسی باید فایل‎های زنده‎ای مرتبط با توییتر یا حتی Vine را در دراپ‎باکس ذخیره کند؟

بیشتر از چند هفته می‎شود که گروه OurMine در حال هک کردن اکانت‎های شبکه‎های اجتماعی افراد مختلف از جمله شبکه‎های Foursquare، Quora و توییتر است و به دنبال تمامی آن‎ها پیام‎های امنیتی منتشر می‎کند. و با آن‎که ممکن است این اقدامات بشردوستانه به نظر آید، ولی آن‎ها هم‎چنین به دنبال فروش خدماتشان با اعلام این گفته‎اند که می‎توانند امنیت بهتری در اختیار شما بگذارند. جدا از افراد مورد هدف قرار گرفته‎ای که در بالا به آن‎ها اشاره شد، این گروه سرمایه‎داران را نیز مورد هدف قرار داده نظر مارک سوستر و Vinod Khosla، بنیان‎گذار Spotify یعنی Daniel Ek، کاربر معروف و سابق فیس‎بوک رندی زاکربرگ (خواهر خالق این شبکه‎ی اجتماعی)، رئیس ارشد بخش فناوری آمازون ورنر ووگلز و بازیگر معروف Channing Tatum.

با آن‎که این گروه مدیرعامل‎های معروف و افراد مشهور را هدف قرار داده است، فکر نکنید شما در امان هستید. اگر امکانش وجود دارد از قابلیت تعیین هویت دو پارامتری استفاده کنید و از سرویس‎هایی که با حساب‎های شما در ارتباط هستند باخبر باشید تا جلوی هرگونه خطر امنیتی را بگیرید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال