هوش مصنوعی توییتر افراد سیاه پوست و مردان را از عکس ها حذف می کند

توییتر روز چهارشنبه اعلام کرد طی تحقیقات اخیر این شرکت که بر روی الگوریتم هوش مصنوعی آن انجام گرفته نشان می دهد این الگوریتم تمایل به حذف تصاویر افراد سیاه پوست و مردان دارد. همچنین توییتر اعلام کرد چگونگی برش یک تصویر در نهایت توسط افراد تصمیم گیری خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی […]

توییتر روز چهارشنبه اعلام کرد طی تحقیقات اخیر این شرکت که بر روی الگوریتم هوش مصنوعی آن انجام گرفته نشان می دهد این الگوریتم تمایل به حذف تصاویر افراد سیاه پوست و مردان دارد. همچنین توییتر اعلام کرد چگونگی برش یک تصویر در نهایت توسط افراد تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، تحقیق اخیر این شرکت توسط سه محقق در زمینه یادگیری ماشینی انجام شد. علت این مطالعه نیز انتقادات کاربران در مورد پیش نمایش تصاویر در پست ها و خارج شدن چهره افراد سیاه پوست انجام گرفت.

در این تحقیق چندین دلیل برای احتمال به وجود آمدن این مشکل بیان شده است. از جمله این دلایل می‌توان به رنگ پس زمینه تصویر و یا رنگ چشم اشاره کرد. محققان می گویند برداشت های مبتنی بر یادگیری ماشین در بعضی موارد دارای نقص است. که در آن به جای تحمیل یک نگاه هنجاری با هدف جالب تر نشان دادن بخشی از تصویر هویت کاربر از بین رفته و ارزش های وی محدود خواهد شد.

توییتر برای حل این مشکل تلاش کرده تا عکس ها را در تمامی برنامه های کاربردی به صورت ابعاد استاندارد نشان دهد. همچنین محققان هوش مصنوعی این شرکت تلاش کردند تا دریابند که هوش مصنوعی نمایش بخشی از بدن زنان را نسبت به دیگر اندامها ترجیح خواهد داد یا خیر. چیزی که به عنوان نگاه مردانه شناخته خواهد شد و دریافتند که اینطور نیست.

همچنین در این مقاله مشخص شد سیستم های هوش مصنوعی می توانند از طریق عوامل مختلف تحت تاثیر قرار گرفته که از جمله آنها می توان به تعصبات جمعیتی در شناخت چهره و تجزیه و تحلیل آن اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال