توییتر برای مواجهه با قوانین سخت گیرانه اتحادیه اروپا آماده نیست

توییتر از جمله شرکت های فناوری به شمار می رود که طی چارچوب های نظارتی اتحادیه اروپا تحت سخت ترین بازبینی و نظارت بر پلتفرم های دیجیتال قرار خواهد گرفت. پیش از این هشدارهایی نیز در مورد اینکه این شرکت برای مواجهه با قوانین جدید آماده نیست به صاحب این پلتفرم یعنی ایلان ماسک داده […]

توییتر از جمله شرکت های فناوری به شمار می رود که طی چارچوب های نظارتی اتحادیه اروپا تحت سخت ترین بازبینی و نظارت بر پلتفرم های دیجیتال قرار خواهد گرفت. پیش از این هشدارهایی نیز در مورد اینکه این شرکت برای مواجهه با قوانین جدید آماده نیست به صاحب این پلتفرم یعنی ایلان ماسک داده شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک شرکت توییتر را در نوامبر سال ۲۰۲۲ خریداری کرد. از آن زمان تاکنون این شرکت به عنوان یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ نحت نظارت اتحادیه اروپا قرار دارد. بنابراین رعایت تدابیری مانند انتشار حسابرسی ها نشان دهنده پایبندی به قوانین این اتحادیه خواهد بود. ۱۶ شرکت بزرگ فناوری دیگر مانند یوتیوب، فیسبوک، تیک تاک، اینستاگرام، ویکی پدیا و … نیز تحت نظر این قانون قرار دارند.

پیش از این هشدارهایی به صورت مکرر به توییتر در رابطه با عدم آمادگی لازم این پلتفرم برای قوانین جدید داده شده است. زیرا در صورت نقض قوانین مبلغ ۶ درصد از درآمد جهانی این شرکت دریافت خواهد شد و در صورت ادامهبصورت تعلیق در خواهد آمد. از زمان مالکیت مایک تاکنون نیروی کار توییتر از ۷۵۰۰ نفر به ۱۵۰۰ نفر کاهش یافته است. این موضوع ترس از کاهش استانداردهای نظارت و قابلیت پایبندی به قوانین را افزایش داده است.

نوامبر سال گذشته یکی از کمیسرهای بازار اتحادیه اروپا به نام برتون، در مورد قرارگیری توییتر در معرض عدم پایبندی به قوانین این اتحادیه هشدار داد. البته خلاصه ای از جلسه این اتحادیه و ماسک نشان داد توییتر با این قوانین در یک راستا قرار دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال