توییتر روی یک پروژه هوش مصنوعی داخلی کار می کند

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد توییتر روی یک پروژه هوش مصنوعی داخلی کار میکند. این شرکت چند ماه پیش چند محقق سابق دیپ مایند را استخدام کرده بود. ایلان ماسک نیز به تازگی حدود ۱۰ هزار کارت گرافیک خریداری کرد تا در مراکز داده این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد توییتر روی یک پروژه هوش مصنوعی داخلی کار میکند. این شرکت چند ماه پیش چند محقق سابق دیپ مایند را استخدام کرده بود. ایلان ماسک نیز به تازگی حدود ۱۰ هزار کارت گرافیک خریداری کرد تا در مراکز داده این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اینسایدر در گزارشی اعلام کرد ماسک با توجه به برنامه ریزی های انجام داده قصد دارد تعهد خود را نسبت به برنامه های هوش مصنوعی نشان دهد. به ویژه اینکه خریداری این تعداد از کارت گرافیک توسط این شرکت توجیه درستی ندارد.

در گزارش اینسایدر آمده است احتمالاً پروژه توییتر هوش مصنوعی مولد خواهد بود که آموزش آن نیز بر اساس داده های توییتر انجام شده است. البته هنوز نمی توان حدس زد که توییتر قصد دارد چه کاری انجام دهد. اما طبق احتمال اینسایدر ممکن است هوش مصنوعی مولد برای تقویت عملکرد جستجو در توییتر بکار گرفته شود. همچنین ممکن است در تجاری سازی کسب و کار توییتر مورد استفاده قرار بگیرد.

ماسک با وجود انتقاد شدید از OpenAI سازنده چت بات ChatGPT و یکی از نویسندگان نامه سرگشاده در مورد توقف ۶ ماهه توسعه هوش مصنوعی اخیرا در توییتر در این مورد گفته است: هنوز بابت اینکه یک سازمان غیرانتفاعی از ۱۰۰ میلیون دلار پس از سرمایه گذاری به یک شرکت ۳۰ میلیارد دلاری تبدیل شده است گیج هستم. در صورت قانونی بودن این کار پس چرا بقیه آن را انجام نداده اند.