توییتر از اطلاعات شخصی کاربران برای تبلیغات هدفمند سوء استفاده کرد

شبکه اجتماعی توییتر به دلیل استفاده از آدرس ایمیل و شماره موبایل کاربران به جریمه ۱۵۰ میلیون دلاری محکوم شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً شکوائیه ای با مضموم حریم خصوصی علیه توییتر مطرح شد که در نهایت پرونده آن با پرداخت جریمه ۱۵۰ میلیون دلاری بسته می شود. وزارت دادگستری […]

شبکه اجتماعی توییتر به دلیل استفاده از آدرس ایمیل و شماره موبایل کاربران به جریمه ۱۵۰ میلیون دلاری محکوم شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً شکوائیه ای با مضموم حریم خصوصی علیه توییتر مطرح شد که در نهایت پرونده آن با پرداخت جریمه ۱۵۰ میلیون دلاری بسته می شود. وزارت دادگستری و کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده نیز این مبلغ را به منظور خاتمه دادن به این شکوائیه تایید کردند. به نظر می‌رسد توییتر برای تبلیغات هدفمند خود از آدرس ایمیل و شماره موبایل کاربران استفاده کرده است. علاوه بر جریمه نقدی این شبکه اجتماعی باید در آینده اجازه بازرسی در زمینه سیاست‌های خود در مورد حفظ حریم خصوصی را نیز بدهد.

توییتر پیش از این کاربران را به اضافه کردن شماره موبایل یا آدرس ایمیل به حساب کاربری مجبور کرده بود. دلیل آن نیز دسترسی به قابلیت هایی نظیر احراز هویت دو مرحله ای بوده است. پس از آن نیز مشخص شد از این اطلاعات برای هدفمند کردن تبلیغات استفاده کرده است. پیش از این نیز توییتر بابت این موضوع پرونده حقوقی داشته است و در آن زمان بابت آن خواهی کرد.

 به گفته معاون دادستان کل این پرونده ۱۵۰ میلیون دلاری نشان می‌دهد این اتهامات جدی بوده و در آینده با در نظر گرفتن معیارهای جدید نه تنها توییتر بلکه سایر شبکه های اجتماعی نیز نباید از روش هایی برای نقض حریم خصوصی کاربران استفاده کنند. توییتر در آینده موظف است طرح جامع جدیدی را برای حفظ حریم خصوصی استفاده کند و همچنین این سیاست ها به طور منظم بررسی شده و سپس در صورت مغایرت تغییر کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال