شکایت سهامداران توییتر از ایلان ماسک به دلیل ضرر مالی

با وجود اینکه تنها چند هفته از تبدیل شدن ایلان ماسک به بزرگترین سهامدار شرکت توییتر نمی‌گذرد اما دیگر سهامداران طی دادخواستی رسمی شکایتی را علیه او ثبت کردند. آنها در این شکایت مدعی شدند ماسک طبق مهلت معین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای اعلام این خرید اقدام نکرده و این موضوع به […]

با وجود اینکه تنها چند هفته از تبدیل شدن ایلان ماسک به بزرگترین سهامدار شرکت توییتر نمی‌گذرد اما دیگر سهامداران طی دادخواستی رسمی شکایتی را علیه او ثبت کردند. آنها در این شکایت مدعی شدند ماسک طبق مهلت معین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای اعلام این خرید اقدام نکرده و این موضوع به ضرر دیگر سهامداران تمام شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق قوانین این کمیسیون گزارش خرید مربوط به ایلان ماسک باید ده روز بعد از سرمایه گذاری اعلام شود. اما این گزارش یازده روز پس از آن به ثبت رسیده است. اگرچه ممکن است این تاخیر چندان مهم به نظر نرسد اما باعث شده تا ماسک سودی معادل ۱۵۶ میلیون دلار دست پیدا کند. اکنون سهامداران طی دادخواستی در شکایت علیه ماسک عنوان کردند این تاخیر از شریک شدن آنها در کسب سود جلوگیری کرده است.

این سهامداران در شکایت خود عنوان کردند در تاریخ ۲۴ مارس که اعلام مالکیت سهام ماسک بوده است سرمایه‌گذارانی سهام خود را فروختند. بدین ترتیب آنها بدون اطلاع از افزایش قیمت سهام به دلیل خرید ایلان ماسک متضرر شدند.

سهامداری که این شکایت را ثبت کرده می گوید: او و دیگر سرمایه گذاران در زمان فروش قیمت‌هایی که دستکاری شده بود را اعلام کردند. شاکی این پرونده نیز مدعی است اظهارات نادرست و گمراه کننده ماسک باعث این موضوع شده به طوری که وی نتوانسته مطابق قانون، خرید بیش از ۵ درصد سهام توییتر را در موعد مقرر اعلام کند. از زمان خرید سهام توئیتر توسط ماسک تاکنون این شرکت با مشکلات بسیاری روبرو بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال