شکایت توییتر از ایلان ماسک به دلیل عقب نشینی از قرارداد خرید

توییتر به دلیل پس گرفتن پیشنهاد خرید توسط ایلان ماسک از وی شکایت کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توییتر مدعی است ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا نتوانست تعهدات خود را اجرا کند. اکنون این شرکت با ثبت شکایت از وی یه عنوان مدیرعامل تسلا خواسته است فرآیند تکمیل قرارداد […]

توییتر به دلیل پس گرفتن پیشنهاد خرید توسط ایلان ماسک از وی شکایت کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توییتر مدعی است ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا نتوانست تعهدات خود را اجرا کند. اکنون این شرکت با ثبت شکایت از وی یه عنوان مدیرعامل تسلا خواسته است فرآیند تکمیل قرارداد را اجرایی کند. این در حالی است که ماسک پیش از این اعلام کرد به دلیل عدم دریافت اطلاعات کافی درباره فعالیت بات ها و آمار اکانت های جعلی توسط توییتر وی از این معامله خارج خواهد شد.

 در دادخواست توییتر که در دادگاه کیفری ایالت دلاور ثبت شده است آمده است این دادخواست درحالی توسط توییتر ثبت میشود تا از نقض توافقات جلوگیری کرده و ماسک را به اجرای آنها به صورت حقوقی وادار کند و بتواند این قرارداد را طبق شرایط به مرحله اجرا درآورد. تیلور رئیس هیئت مدیره توییتر نیز شکایت تنظیم شده را وسیله ای برای مسئول قرار دادن ایلان ماسک نسبت به تعهدات دانست.

 ماسک نیز در جواب طی توییتی اعلام کرد اقدامات این شبکه اجتماعی کنایه امیز و خنده دار است. در پرونده شکایت توییتر علیه ماسک علاوه بر پیشنهاد غیر منتظره این فرد و تغییر رفتار به نوعی بازی دادن شرکت و ترک قرارداد ثبت شده است. همچنین به نزولی شدن بازار سهام و تلاش ماسک به خروج از این توافق اشاره شد. از طرفی ماسک تلاش کرد تا توییتر را به نقض قرارداد متهم کند.

 طبق گفته وکلای توییتر ایلان ماسک پیش از امضای قرارداد چنین درخواستی را از آنها نداشته است و حتی برای جلب رضایت هیئت مدیره نیز اعلام کرد نیاز به اطلاعات غیر عمومی شرکت نخواهد داشت. با توجه به اینکه اجرایی شدن قرارداد خرید توییتر در تاریخ 2 آبان انجام می شود این دادگاه موظف است هر چه زودتر بررسی پرونده آنها را آغاز کند. این شبکه اجتماعی مدعی است به واسطه این قرارداد زیان بسیاری از معامله با ماسک نصیب وی شده است.