کاربران توییتر این پلتفرم را به مقصد Mastodon ترک می کنند

خبرهای اخیر نشان می دهد گروهی از کاربران که تعداد آنها در حال افزایش است توییتر را به مقصد پلتفرم دیگری به نام Mastodon ترک می کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک و تکمیل قرار داد خرید، برخی کاربران در حال ترک این شبکه اجتماعی […]

خبرهای اخیر نشان می دهد گروهی از کاربران که تعداد آنها در حال افزایش است توییتر را به مقصد پلتفرم دیگری به نام Mastodon ترک می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک و تکمیل قرار داد خرید، برخی کاربران در حال ترک این شبکه اجتماعی هستند. این تعداد به جای توییتر پلتفرم میکروبلاگینگ Mastodon را انتخاب کرده اند. بطوری که تعداد دانلود و نصب این اپلیکیشن رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

بسیاری از کاربران توییتر منتظر اقدامات جدید مدیرعامل آن، ایلان ماسک هستند. اما عده ای دیگر نیز تصمیم گرفته‌اند پیش از تغییرات اساسی این شبکه اجتماعی را ترک کنند.

شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Mastodon که مورد هجوم کاربران توییتر قرار گرفته است تنها در روز اول مدیریت ماسک بیش از ۷۰ هزار نصب داشته است. این اپلیکیشن طی دو روز شنبه و یکشنبه در دانلود نیز رکورد زده است. این پلتفرم از ماه مارس ۲۰۱۶ کار خود را آغاز کرد و هدف از احداث آن نیز ارائه رویکرد جدیدی از شبکه اجتماعی به کاربران بود.

علت انتخاب این شبکه اجتماعی توسط کاربران شباهت آن به توییتر است. Mastodon نیز مانند توییتر به کاربر اجازه می دهد تا پست های خود را منتشر کند و دیگر کاربران را دنبال کند. اما برخلاف توییتر یک شبکه توزیع شده محسوب میشود که کاربران می توانند روی سرورهای جداگانه ثبت نام کنند و هر سرور نیز زبان، تم و سیاست های جداگانه ای خواهد داشت. این اپلیکیشن علاوه بر تحت وب، مانند اپ موبایل نیز در دسترس خواهد بود. بنظر می‌رسد با وجود وضعیت کنونی توییتر ، این پلتفرم بهترین سود را ازین فرصت خواهد برد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال