واکنش توییتر به افشای اطلاعات ۲۰۰ میلیون کاربر؛ تکذیب می کنیم

پس از گذشت چند روز از انتشار خبر افشای اطلاعات مربوط به ۲۰۰ میلیون کاربر توییتر بالاخره این شبکه اجتماعی نسبت به آن واکنش نشان داد و گفت هیچ گونه مدرکی مبنی بر صحت این خبر پیدا نکرده است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توییتر پس از چند روز سکوت در نهایت […]

پس از گذشت چند روز از انتشار خبر افشای اطلاعات مربوط به ۲۰۰ میلیون کاربر توییتر بالاخره این شبکه اجتماعی نسبت به آن واکنش نشان داد و گفت هیچ گونه مدرکی مبنی بر صحت این خبر پیدا نکرده است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توییتر پس از چند روز سکوت در نهایت اعلام کرد اطلاعات مربوط به ۲۴۵ میلیون کاربر از این پلتفرم خارج نشده است. این در حالیست که در گزارش های قبلی اعلام شد اطلاعات مربوط به بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی در دارم وب به فروش گذاشته شده است. باوجودیکه آدرس ایمیل کاربران ممکن است چندان مهم نباشد اما هک شدن این اطلاعات می تواند نگران کننده باشد.

زیرا ممکن است از طریق این ایمیل ها بتوان به حساب کاربری کاربران وارد شد و به نوعی آنها را هک کرد. البته این شبکه اجتماعی در ابتدا نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداد و اکنون با گذشت یک هفته از انتشار این خبر، بیانیه ای را منتشر کرده است. توییتر در این بیانیه ای گفته است: تجزیه و تحلیل های انجام گرفته نشان می دهد اسنادی مبنی بر هک اطلاعات کاربران و دریافت داده های آنها از طریق نقص امنیتی سیستم توییتر وجود نداشته است. احتمالا داده های مذکور به اطلاعاتی مربوط است که پیش از این از طریق منابع دیگر جمع آوری و منتشر شده است.

توییتر پیش از این نیز افشای اطلاعات و فاش شدن ایمیل کاربران را تایید کرده بود. گزارش های منتشر شده نیز می گویند علت فاش شدن این اطلاعات نیز به دلیل وجود نقص امنیتی است که توییتر پیش از این آن را تائید کرده بود.

زیرا با داشتن آدرس ایمیل ها دسترسی به اطلاعات حساب آسان تر خواهد بود. توییتر در ابتدا نسبت به این موضوع سکوت کرد اما در نهایت بیانیه ای در این زمینه منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: تجزیه و تحلیل های انجام گرفته نشان می دهد هیچ سندی مبنی بر دریافت این داده ها بصورت آنلاین یا به دلیل وجود نقص امنیتی پیدا نشد. احتمالا داده های منتشر شده پیش از این توسط منابع دیگر جمع آوری شده بود و به صورت آنلاین نیز در دسترس قرار داشت.

گزارش های منتشر شده نشان می دهند اطلاعات افشا شده به دلیل وجود نقص امنیتی فاش شده و توییتر نیز وجود این نقص امنیتی را تایید کرده است. این نقص به پایان وجود باگ خطرناک در API است که به هکرها اجازه می دهد براحتی بتوانند داده های کاربران را مشاهده کنند. توییتر به این موضوع نیز اعتراف کرد که نقص API نیز به دلیل فروش داده هایی است که یکی از هکرها آن را فروخته است. اکنون نیز این پلتفرم در بیانیه خود وجود این نقص را رد نکرده اما مدعی است نشت اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر ارتباطی به نشت اطلاعات ۲۳۵ میلیون کاربر ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال