دو دانش آموز سوخت زیستی سازگار با محیط زیست تولید کردند

پس از ده ماه تلاش، دو دانش آموز ایرانی موفق به تولید سوخت زیستی سازگار با محیط زیست شدند. این بیودیزل با استفاده از مواد اولیه سازگار با محیط زیست از طریق جمع آوری روغن های گیاهی بازیافتی در کارخانه ها تهیه شده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، دو دانش آموز […]

پس از ده ماه تلاش، دو دانش آموز ایرانی موفق به تولید سوخت زیستی سازگار با محیط زیست شدند. این بیودیزل با استفاده از مواد اولیه سازگار با محیط زیست از طریق جمع آوری روغن های گیاهی بازیافتی در کارخانه ها تهیه شده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، دو دانش آموز به نام های حامد مقیمی و پرهام صالحی به همراه معلم خود مهندس احمد نصرالهی آزمایش سوخت زیستی را در یکی از دانشگاههای کشور آغاز و پس از ده ماه تلاش موفق به تولید آن شده اند. در تولید این سوخت از مواد اولیه گیاهی استفاده شده تا آلودگی های کمتری را برای محیط زیست داشته باشد. در حال حاضر اغلب سوخت های موتورهای دیزل از نوع گازوئیلی هستند.

در کشورهای دیگر برای تولید سوخت زیستی از مواد اولیه گیاهی مانند ضایعات چوبی، تفاله‌های نیشکر، ضایعات غلات، روغن گیاهی استفاده شد. اما در سوخت زیتی تولیدی توسط این دو دانش آموز که با استفاده از علم نانو انجام شده است، مواد اولیه با فرمولاسیون جدید با هم ترکیب و نیمی از سوخت خودروها تولید شد. نیم دیگر سوخت از گازوئیل تشکیل شده است. ماده اصلی در تولید این محصول نیز روغن های گیاهی بازیافتی کارخانه هاست که دوباره در چرخه استفاده قرار می گیرد.

استفاده از این محصول باعث کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و بهسوزی سوخت خواهد شد. همچنین مواد و ذرات معلق و آلوده کننده همچوم اکسید گوگرد نیز کاهش می یابد. استفاده از این نوع سوخت به دلیل درصد بالاتر استفاده از بیودیزل نسبت به نمونه های خارجی، علاوه بر تاثیر بهتر روی موتورهای دیزلی، افزایش عمر موتور را نیز در پی خواهد داشت.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال