دو دانش آموز هندی سیارک در حال حرکت به سمت زمین را شناسایی کردند

دو دانش آموز هندی زمانی که در حال کار روی پروژه کلاسی شان بودند متوجه سیارکی شدند که در حال تغییر مدار و حرکت به سمت زمین است. رادهیکا (Radhika Lakhani ) و وایدهی (Vaidehi Vekariya) این سیارک را HLV2514  نامگذاری کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، دو دانش آموز کلاس دهم واقع در […]

دو دانش آموز هندی زمانی که در حال کار روی پروژه کلاسی شان بودند متوجه سیارکی شدند که در حال تغییر مدار و حرکت به سمت زمین است. رادهیکا (Radhika Lakhani ) و وایدهی (Vaidehi Vekariya) این سیارک را HLV2514  نامگذاری کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، دو دانش آموز کلاس دهم واقع در استان گوجرات هند زمانی که در یکی از پروژه های مشترک سازمان فضایی هند و ناسا مشغول فعالیت بودند با این سیارک روبه‌رو شدند. این پروژه مربوط به تهیه عکس هایی توسط تلسکوپ PAN Star مستقر در دانشگاه هاوایی است.

آکاش دوودی، ستاره شناس ارشد مرکز فضایی هند و مربی این دو دانش آموز می‌گوید: کلیه دانش آموزان در هند در مورد استفاده از نرم افزارهای تحلیلی و استفاده از آن در عکس های گرفته شده توسط تلسکوپ ناسا آموزش می بینند. این دو دانش آموز نیز در حال مطالعه بر روی اشیا متحرک در تصاویر گرفته شده این سیارک را شناسایی کردند.

همچنین این مربی توضیح می دهد که این پروژه قرار است در آینده دانش آموزان را با آموزش هایی در رشته اختر شناسی و علوم آشنا کند. یکی از این دانش آموزان در مصاحبه با CNN گفت: تحلیل های انجام شده در این پروژه به ناسا ارسال شده است و در تاریخ ۲۳ ژوئن شناسایی شیء ناشناس در آسمان توسط ناسا نیز تایید شد.

دوودی در مورد سیارک می‌گوید: این سیارک که اکنون در نزدیکی مدار مریخ قرار گرفته پس از یک میلیون سال تغییر مدار داده و به سمت زمین نزدیک میشود. با این حال فاصله آن از ده برابر فاصله زمین تا ماه نیز بیشتر خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال