دو شرکت ژاپنی و آمریکایی برای بالا بردن مدار تلسکوپ هابل راه حل جدیدی دارند

دو شرکت راه حل تازه ای را برای بالابردن مدار تلسکوپ فضایی هابل ارائه کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دو شرکت از آمریکا و ژاپن اخیرا به درخواست ناسا برای طرح جدیدی پاسخ داده اند. این درخواست در زمینه این مشکل ایجاد شده است که چگونه می توان مدار تلسکوپ […]

دو شرکت راه حل تازه ای را برای بالابردن مدار تلسکوپ فضایی هابل ارائه کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دو شرکت از آمریکا و ژاپن اخیرا به درخواست ناسا برای طرح جدیدی پاسخ داده اند. این درخواست در زمینه این مشکل ایجاد شده است که چگونه می توان مدار تلسکوپ فضایی هابل را که در حال پایین آمدن است بالا برد.

این دو شرکت اعلام کردند با اتصال یک وسیله نقلیه به تلسکوپ می توان مدار آن را بالاتر برد. در این طرح یکی از دو شرکت فناوری های مربوط به اتصال ماهواره و دیگری به کارگیری وسایل نقلیه برای انتقال مداری را ارائه می کنند.

در این طرح یک وسیله نقلیه با یک پرتاب گر کوچک پرتاب شده و می تواند با استفاده از فناوری جدید به آن متصل شود. این وسیله می تواند مدار هابل را تا ۵۰ کیلومتر گسترش دهد. این وسیله نقلیه امکان استفاده برای حذف زباله های مداری را نیز خواهد داشت.

جان رود، مدیر اجرایی شرکت ژاپنی مومنتوس در این باره گفته است: محصولات ما می تواند در حمایت از ناسا برای انجام این مأموریت مفید باشد. همچنین از اینکه برای ارائه یک ماموریت مقرون به صرفه با ناسا همکاری کردیم خوشحالیم. در این همکاری امکان ادامه استفاده از فناوری های رباتیک در فضا فراهم خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال