دو اپ سلفی مخرب از گوگل پلی حذف شدند

دو اپلیکیشن سلفی به نام های Sun Pro Beauty Camera و Funny Sweet Beauty Selfie Camera که برای افزایش جذابیت عکس های سلفی طراحی شده بودند ، از گوگل پلی حذف شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز و به نقل از ZDNet ، دو اپلیکیشن نام برده به دلیل داشتن آثار مخرب از […]

دو اپلیکیشن سلفی به نام های Sun Pro Beauty Camera و Funny Sweet Beauty Selfie Camera که برای افزایش جذابیت عکس های سلفی طراحی شده بودند ، از گوگل پلی حذف شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز و به نقل از ZDNet ، دو اپلیکیشن نام برده به دلیل داشتن آثار مخرب از گوگل پلی با 1.5 میلیون دانلود حذف شدند. این دو برنامه بدون اجازه کاربر به پهش تبلیغات در پس زمینه میپرداختند که باعث مصرف شارژ و ایجاد مشکل برای سخت افزار می شد.

اپ Sun Pro Beauty Camera ازسال 2017 در گوگل پلی قرار گرفته بود و در طول این مدت بیش از 1.5 میلیون دانلود داشته است. همچنین Funny Sweet از ابتدای تابستان امسال  منتشر شده بود و تا بحال 500 هزار کاربر آن را دانلود کرده اند.

محققان پس از بررسی متوجه شدند که این دو برنامه علاوه بر پخش تبلیغات مجوز استفاده از میکروفون و ضبط صدا را نیز از کاربر گرفته و میتوانند همچون ابزارهای جاسوسی به کار روند. لذا از کلیه کاربران خواسته شده تا در هر صورتی این دو اپ را از دستگاه خود حذف کنند. و از این به بعد در هنگام نصب هر اپلیکیشنی به امتیازات و نقد های نوشته شده در زیر آن دقت کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال